Els nous BMW M3 i M4 representen la cinquena generació d'un cotxe esportiu de pura sang, encara que perfectament apte per a l'ús diari, que durant els darrers trenta anys ha aconseguit establir llistons de referència en el seu segment, que és el de les berlines i cupès del segment automobilístic mitjà amb motors de gran potència. Uns models que segueixen la política de denominacions de la marca alemanya, en la qual els nombres imparells representen les configuracions tipus berlina i els parells la carrosseria cupè.

Hem tingut l'ocasió de provar a Jerez, dins el marc de les Driving Experiences de BMW, uns cursos de conducció especialitzats en els quals un es pot posar al volant dels models més espectaculars de la marca. Un escenari immillorable per posar a prova dos esportius en el desenvolupament dels quals han intervingut els pilots del DTM de BMW Motorsport, Bruno Spengler i Timo Glock.

El motor de sis cilindres en línia amb tecnologia M TwinPower Turbo i d'altes revolucions, completament nou i desenvolupat especialment per a les dues unitats, té una potència de 431 cv. El parell motor màxim, disponible durant un ampli marge de revolucions, és de 550 Nm, i supera el parell màxim del model antecessor aproximadament el 40%.

El consum i les emissions són aproximadament el 25% inferiors. Tant la berlina com el cupè poden aturar el crono en 4,1 segons en accelerar de 0 a 100 quilòmetres hora. De sèrie, la transmissió és a càrrec d'una caixa de canvis manual de sis velocitats i un robust embragatge de dos discos. De manera opcional, es pot equipar amb la caixa M automàtica de set relacions.

Disseny lleuger

En comparació amb el model anterior, ha estat possible reduir el pes 80 quilograms considerant l'equipament corresponent. Aquesta reducció beneficia el comportament dinàmic i, a més, augmenta l'eficiència de tots dos cotxes.

El disseny M específic aconsegueix que tots dos models irradiïn el dinamisme propi dels cotxes d'altes prestacions. Les grans entrades d'aire i les Air Curtains que s'aprecien en la part frontal, diversos components de la carrosseria de plàstic reforçat amb fibra de carboni (CFRP) i, també, d'alumini, així com també el difusor visible a la saga d'imponent amplada, no només defineixen el disseny d'aquests dos nous models, sinó que compleixen funcions específiques en termes d'aerodinàmica, refrigeració i reducció de pes.

Diversos detalls, entre els quals hi ha les cridaneres formes de la part davantera, els baixos completament llisos, l'aleró Gurney a la saga de la berlina M3 i l´spoiler integrat en la part posterior del BMW M4 Coupé, aconsegueixen reduir les forces aerodinàmiques ascendents en els dos eixos i faciliten que els cotxes tinguin una maniobrabilitat òptima.

Tots aquests components i, també, els miralls retrovisors exteriors optimitzats aerodinàmicament i proveïts de dos peus de fixació, constitueixen elements estètics característics de la berlina BMW M3 i del BMW M4 Coupé i, a més a més, compleixen la seva funció primordial: reduir la resistència aerodinàmica.