Audi i BMW sempre han estat les dues firmes d'automòbils més avançades pel que fa a la tecnologia utilitzada en els seus fars. L'última batalla va ser la lliurada en el llançament dels pilots làser, en la qual es va imposar el BMW i8, i la mateixa marca ha tornat a guanyar la carrera per ser el primer fabricant a instal·lar tecnologia OLED en els seus fars, que seran estrenats pel nou M4 GTS -la sèrie consta de 700 unitats ja venudes i que es lliuraran als seus propietaris a principis de 2016-.

Aquest avançament anirà únicament en els fars del darrere, representant un gran avanç en el terreny de la il·luminació, ja que generen llum sobre la base de capes semiconductores compostes per materials orgànics -polímeros generalment-. Els components usats es troben encapsulats hermèticament entre dues plaques de vidre o làmines de material sintètic, amb una estructura que ocupa una altura d'aproximadament 400 nanómetros, unes 150 vegades més prim que un cabell humà.

A més, la llum emesa no es dirigeix ??cap a un punt en concret, sinó que la seva funció és cobrir una superfície de manera totalment homogènia; per això, la seva ocupació principal estarà reservat als fars posteriors, complint a la perfecció la funció de ser vistos. Igualment, en un futur la il·luminació OLED podrà implementar-se en l'habitacle, creant un ambient lluminós i agradable, ja que pot assumir diverses funcions d'il·luminació en tenir la capacitat d'adoptar formes molt diferents.

Finalment, representen altres avantatges claus. En primer lloc, que ocupin tan poc espai redundarà en un augment de la capacitat del maleter, reduint també el pes del vehicle i per tant el consum i les emissions. Seguidament, gaudeixen d'una llarga vida útil i no necessiten pràcticament manteniment.

Així mateix, el seu consum de corrent és inferior al d'un LED convencional, la qual cosa derivarà en una millora de rendiment en els motors de combustió.