La ministra francesa d'Ecologia, Ségolène Royal, ha assenyalat avui que el fabricant Renault s'ha compromès a contactar amb els propietaris de més de 15.000 dels seus cotxes per verificar-los i ajustar els motors, després de la constatació d'alts nivells d'emissions contaminants.

Royal, en una entrevista a l'emissora de ràdio "RTL", va explicar que Renault, que ha assegurat que no ha comès cap frau, farà el possible per conformar-se amb les regles.

Ha assenyalat que "per ajustar correctament un motor cal mig dia" i que Renault demanarà als propietaris de "més de 15.000 vehicles" que els portin als garatges de la marca per "verificar-los i ajustar-los correctament".

L'objectiu de l'operació serà que "el sistema de filtració funcioni fins i tot quan fa molta calor" o quan la temperatura està per sota dels 17 graus.

L'anunci de la ministra es produeix un dia després que Renault anunciés que en unes setmanes presentarà un pla per reduir les emissions dels seus vehicles, tant els futurs models com altres que ja estan en circulació.

Aquestes mesures són una reacció a les revelacions de la setmana passada sobre dos models de Renault -el Captur i el Espace-, que han estat sotmesos a unes proves tècniques, organitzades a instàncies del Govern francès, amb l'objectiu de verificar el nivell d'emissions contaminants després de l'escàndol generat per la confirmació que Volkswagen va utilitzar un dispositiu per falsejar.

Una comissió tècnica creada per Royal el passat mes de setembre realitzarà test a un centenar de vehicles de marques comercialitzades a França per comprovar la contaminació que generen en condicions d'utilització habituals a la carretera, i no només en condicions d'homologació, en laboratori.

La ministra va fer notar que, a part de Renault, "hi ha altres marques que superen les normes" d'emissions que han de complir per homologar els seus cotxes, encara que no va voler donar noms.

Es va limitar a indicar que els dirigents d'aquests fabricants han acceptat donar les seves explicacions davant la comissió tècnica, com ho va fer ahir Renault.

Sobretot, la titular d'Ecologia ha reconegut que les proves d'homologació utilitzades fins ara no resulten "suficients" perquè són "estàtics", i que cal fer-los en condicions d'utilització habituals a la carretera.