Val la pena pagar gairebé 9.000 euros més per l'acabat Vignale del Ford Mondeo? Definitivament sí, si vols que cada trajecte en cotxe es converteixi en un viatge en primera classe.

El nou Mondeo, disponible des d'uns 24.00 euros, és de per si un molt bon cotxe. Per uns 31.000 ja pots accedir a l'acabat límit de gamma Titanium que el fa encara millor i més exclusiu. Però si es vol gaudir d'una experiència fins ara reservada a firmes d'alta gamma i pràcticament inèdita en el mercat de les marques generalistes, al voltant de 40.000 euros que costa el Mondeo Vignale no és ni molt menys un preu desgavellat.

Simplement seient en el lloc del conductor ja t'adones que ets en un vehicle superior a la mitjana. Els seus seients no et subjecten, sinó que t’embolcallen, i el buit de so que s'experimenta a l'habitacle en tancar la porta ja t’avança el gran treball que s'ha fet en aquest cotxe. Cada unitat Vignale té uns acabats a mà a càrrec de sis mestres artesans al recentment inaugurat Centre Vignale a les instal·lacions de Ford a Almussafes (València). S’hi utilitza l'última tecnologia làser i càmeres com a suport per als experts ulls humans per examinar de prop tots i cadascun dels detalls d'un vehicle Vignale, des del xassís i l'alineament dels panells fins a l'acabat de la pintura.

Totes aquestes atencions i esforços es veuen generosament recompensats i són fàcilment apreciables pels usuaris del Vignale. Des del conductor i l'acompanyant fins als que viatgen en la places del darrere, gaudeixen d'un confort insuperable. Tots els seients ofereixen calefacció i refrigeració individual, i les places davanteres sumen un sofisticat sistema de massatge.

Però la superba qualitat de vida de què es gaudeix a bord del Vignale va molt més enllà dels seients. La insonorització de l'habitacle és excepcional. El sistema d’atenuació activa de sorolls utilitza tres micròfons distribuïts de manera estratègica al llarg de la cabina per captar el soroll del motor que arriba a l'interior. El sistema dirigeix ??ones de so oposades a través del sistema d'àudio per cancel·lar el soroll del motor i millorar el so ambient de l'habitacle. L'interior també disposa d’un aïllament de so millorat que redueix el soroll de la carretera dins de la cabina. Així mateix, el vidre acústic ajuda a reduir el soroll del vent a nivells normalment disponibles només en models del segment premium. És una llàstima muntar un sistema de so tan bo com el que munta el Mondeo Vignale, perquè entra en conflicte amb el que suposa gaudir de l'autèntic silenci.

Finalment, cal destacar la suavitat de desplaçament que permet aquest model. Amb un xassís avançat i un sistema de suspensió posterior integral. L'absència de so, sorolls i vibracions i amb l'estabilitat del cotxe, sembla que es vagi surant en comptes de sobre quatre rodes. Sobre el motor 2.0 TDCi BiTurbo 210 CV, acoblat al canvi automàtic PoweShift, poc més se’n pot dir: suau, potent i eficient.

Avantatges postvenda

El Mondeo Vignale no només és més bonic per dins i per fora, sinó que ofereix un tracte en la postvenda que també és més atractiu que el de la versió estàndard. En el sobrepreu d'aquesta versió s'inclou un assessor personal les 24 hores del dia, programació de revisions amb recollida i lliurament del vehicle, cotxe de substitució i tecnologia exclusiva al telèfon intel·ligent per connectar-se al cotxe.

Sessió de massatge

Ford va treballar dos anys i mig per perfeccionar el disseny dels seients Vignale, que requereixen el 100% més de cuir per obtenir una cobertura superior i el 50% més d’estona per cosir-lo. Amb tal esforç no és estrany que el resultat sigui perfecte. Entre la infinitat d'elements que aporta aquest model, destaquem, sens dubte, els seients. No només pel seu envejable confort i subjecció, per la seva múltiple regulació automàtica i amb memòria, o pel seu sistema de calefacció i refrigeració a través del cuir microperforat, sinó principalment pel seu increïble sistema de massatge. A més del típic treball a les lumbars, aquesta tecnologia també fa massatges a la part posterior. Amb aquest sistema, com més hores al volant, més relaxat baixes del cotxe.