La croada en la qual s'ha embarcat la indústria de l'automòbil a la recerca d'una mobilitat amb zero emissions té en l'hidrogen un factor protagonista. L'aplicació d'aquest combustible net és una de les vies per les quals han apostat diverses firmes del sector, amb uns resultats notables. N’és un exemple clar el nou Honda Clarity Fuel Cell. Es tracta d'una berlina de tres volums la comercialització de la qual està a punt de començar al Japó, i s'espera que arribi a alguns mercats europeus al llarg d'aquest mateix any.

Espai aprofitat

Honda ha dut a terme un treball destacat en la disposició i el desenvolupament del conjunt propulsor, amb l'objectiu de donar prioritat a l'habitabilitat i al confort interior. Com que es minimitza l'espai utilitzat per la planta motriu, la mida de la pila de combustible i de la unitat de generació d'energia és comparable a la d'un motor de sis cilindres -han estat capaços d'aconseguir un habitacle per a cinc adults, com es podria esperar en el cas d'un model de quatre portes propulsat per un motor convencional.

Malgrat la grandària compacta del seu motor, ha estat possible garantir un rendiment líder per a la pila de combustible: la potència màxima del motor fins als 177 CV i un increment de la densitat de potència del 60% respecte a la unitat que equipava el primer prototip FCX Clarity.

700 km d'autonomia

El Clarity Fuel Cell està equipat amb un dipòsit d'alta pressió capaç de contenir hidrogen a 70 MPa, cosa que n’augmenta la capacitat d'emmagatzematge i perllonga així l'autonomia del vehicle. Amb els destacables nivells d'eficiència aconseguits i el seu consum energètic més baix, Honda assegura una autonomia per dipòsit de més de 700 km.

El Clarity Fuel Cell disposa d’un motor d'alta potència, concebut per emprar l'alta sortida de potència de la pila de combustible d'Honda i la potència auxiliar de la bateria d’ions de liti, que transmet el parell motor a les rodes amb una acceleració instantània i potent.

Atès que el parell augmenta ininterrompudament amb el motor elèctric perquè no hi ha canvis de marxes, Honda anuncia una acceleració suau de zero a la màxima velocitat en qualsevol circumstància.

Així mateix, ofereix al conductor dues maneres de conducció: Normal, que proporciona un equilibri òptim entre estalvi de combustible i rendiment en la conducció, i Sport, pensat per proporcionar una acceleració amb més capacitat de resposta.