És una de les opcions més triades per la petita i mitjana empresa, fins i tot pels particulars. El rènting s'ha convertit en el sant i senya a l'hora d'adquirir una flota de vehicles en qualsevol negoci. Una opció més assequible i còmoda que els empresaris no han dubtat a utilitzar durant el passat 2017 i que ha alçat el mercat fins un 13,41%, o el que és el mateix, un parc de vehicles de 551.370 unitats, segons dades del balanç de 2017 realitzat per l'Associació Espanyola de Rènting de Vehicles (AER).

Segons el citat informe, les pimes, autònoms i particulars han contribuït a l'increment del parc en rènting en un 63,68%, una dada que s'uneix al de l'augment de més d'un 33% de clients durant 2017. «Les dades obtingudes són molt favorables per al sector. El més destacat és que l'origen d'aquest creixement tornem a trobar-lo entre les pimes, els autònoms i els particulars. Sembla clar que el lloguer ja no només s'ha obert camí entre aquests col·lectius, sinó que comença a agafar velocitat », sentencia Agustín García, president de l'agrupació.

La facturació, en conseqüència, també ha gaudit d'un increment del 12,51%, fins als 4.905,24 milions d'euros. «Els més de 25.000 nous clients són majoritàriament persones físiques (autònoms i particulars) i pimes, cosa que suposa que el rènting està aconseguint una gran capil·laritat social i econòmica. Això no vol dir que la gran empresa estigui en hores baixes, ja que segueix creixent, sinó que es redueix el seu pes en el parc de vehicles», assegura García.

Pel que fa al nombre de clients, s'ha passat dels 75.865 que es registraven al desembre de 2016 als 101.555, amb els quals ha conclòs el b2017, 01:00 33,86% més. «Els particulars i autònoms són, de nou, els que més han incrementat la seva presència, amb un 76,89%, seguits de les pimes, que han augmentat un 22,27% i la gran empresa, amb un 7,37%», afirma l'informe.

Matriculacions

D'altra banda, les matriculacions també s'han marcat un nou rècord amb 248.602 unitats. Així, la quota de penetració del rènting en el total de les matriculacions s'ha situat en un 17,05%. «No en va, mentre el mercat total tancava l'any amb 1.458.427 i un creixement del 8,53%, el creixement de les matriculacions s'elevava fins al 20,93% el 2017», detalla el balanç.

Els vehicles mixtos, com la Renault Kangoo, van ser els que més es van adquirir durant l'any, cosa que permet entreveure que són les empreses les que més fan ús del lloguer de vehicles per les seves flotes. En aquest sentit, segons l'informe detallat per l'associació, els sectors que més han recorregut als serveis de les empreses de rènting de vehicles han estat els de la indústria química i farmacèutica; el comerç a l'engròs i intermediaris del comerç; el sector del transport, emmagatzematge i comunicacions; la indústria de l'alimentació, begudes i tabac i el de la producció i distribució d'energia elèctrica, gas i aigua.

Vehicles elèctrics

A més, els vehicles elèctrics també comencen a trepitjar fort dins el mercat del lloguer. Una opció que els usuaris cada vegada prenen més en compte i que es reflecteix en les dades obtingudes l'any passat. «Durant el 2017 es van matricular en rènting 2.498 unitats de les diferents modalitats d'elèctrics -elèctric pur, d'autonomia estesa, híbrid endollable gasolina i híbrid endollable dièsel-, cosa que ja situa el percentatge de penetració d'aquesta energia per sobre de l'1% (1 , 01%) », assevera l'estudi, que a més afegeix que« les 8.428 unitats d'elèctrics que es van matricular en el total del mercat van significar un 0,58%. El pes que va aportar el rènting a les matriculacions totals d'elèctrics va ser del 29,64% ».

Així doncs, les comunitats autònomes que més despunten en el món del lloguer de vehicles són Madrid i Catalunya, cosa lògica si es pensa que és on hi ha més nombre de població i, per tant, de treballadors. Tot i que és la capital espanyola la que guanya per golejada amb un 41,93%, enfront del 25,75% dels catalans. En general, el termini de vigència dels contractes de rènting va ser, durant l'any passat, de 44,10 mesos enfront del 41,93 de 2016.

Pel que fa a aquest any vigent, des de l'agrupació tenen un indici de quina serà la tendència. Pel que fa a les previsions per al 2018, el president de l'AER es mostra optimista: «Per al 2018, esperem consolidar les xifres d'aquest any, tant en matriculacions com en parc de vehicles, i créixer al voltant del 7%».