Alfa Romeo acaba d'augmentar la família Quadrifoglio amb l'arribada del nou Stelvio. El prestigiós trèvol amb què la marca italiana identifica el seus vehicles més esportius llueix amb orgull al lateral d'aquest model enquadrat en el segment dels SUV de tall premium, disponible per un preu de partida de 104.000 euros.

Quan la marca italiana va recórrer al mític nom del port de muntanya transalpí per a la seva estrena al mercat dels SUV, va deixar clar des d'un primer moment que tindria una versió d'altes prestacions coronada pel seu icònic trèvol de quatre fulles. Ara ja és aquí.

Motor 2.9 V6 Bi-Turbo

L'Stelvio Quadrifoglio empra el mateix motor 2.9 V6 de benzina amb doble turbo del seu germà Giulia. Fabricat en alumini, s'inspira en les tecnologies i els coneixements tècnics de Ferrari. No en va, aquesta base ha estat desenvolupada de manera conjunta entre els enginyers d'Alfa Romeo i els de Ferrari. Amb 510 CV de potència i un parell màxim de 600 nm disponible entre 2.500 i 5.000 revolucions, aquest particular Stelvio accelera de 0 a 100 km/h en tot just 3,8 segons i arriba a una velocitat punta de 283 km/h, la més alta de la seva categoria. A més, ofereix la millor potència específica (176 cv/l) i relació pes-potència (3,6 kg/cv) de la seva classe, a part d'un repartiment de pesos perfecte, que el converteixen en un autèntic súper esportiu.

Unes xifres que l'han situat com el vehicle tot camí més ràpid al traçat alemany de Nürburgring, en aconseguir parar el cronòmetre en 7 minuts i 51 segons.

Per gestionar aquest desplegament de potència i prestacions, aquest V6 s'acobla a un canvi automàtic de vuit velocitats amb un calibratge específic, que permet canviar de marxa en tan sols 150 mil·lèsimes de segon si seleccionem el mode de conducció Race, amb la comoditat i precisió que li atorga el sistema de lleves d'alumini, situades darrere del volant. Aquestes són d'una mida considerable i recorren gran part del lateral del volant, la qual cosa permet un accionament fàcil i ràpid en tot moment i amb qualsevol angle de gir.

Tracció total Q4

L'Stelvio Quadrifoglio equipa la tracció total Q4, que en condicions normals transfereix el 100% del parell a l'eix posterior. Quan el vehicle s'acosta al límit d'adherència de les rodes, el sistema transfereix en temps real fins al 50% del parell motor a l'eix davanter a través d'una caixa de transferència.

A l'apartat dinàmic, l'Stelvio Quadrifoglio es recolza en un important catàleg de solucions tecnològiques tant en l'àmbit de xassís com de direcció, amb sistemes com l'Alfa Chassis Domain Control i l'Active Torque Vectoring, l'Alfa DNA Pro amb mode Race o les suspensions exclusives AlfaLink amb l'Active Suspension. A més, el vaixell insígnia de la gamma SUV italiana pot presumir de tenir la direcció més directa de la seva classe, tal com vam poder comprovar en l'exigent traçat d'Ascari, tant al volant com de privilegiats acompanyants del pilot de l'escuderia Ferrari Marc Gené.

El circuit és també un escenari idoni per experimentar l'efectivitat del seu sistema de frenada integrat (IBS) amb discos de 390 mm davant i de 350 mm darrere. Per als més exquisits, Alfa Romeo posa a disposició un equip de discos ceràmics de carboni, que redueixen en 17 kg el pes alhora que ofereixen més resistència mecànica, fins i tot en les temperatures més altes, tant en sec com en mullat.

D'altra banda, amb l'objectiu d'assolir la màxima eficiència i reduir les emissions i el consum de combustible, aquest Quadrifoglio incorpora innovadores solucions, com el sistema de desactivació dels cilindres i la funció sailing, que prioritza el mode de conducció més eficient i que es troba disponible en el mode de conducció Advanced Efficiency.

Habitacle luxós i esportiu

L'interior d'aquest espectacular Stelvio desprèn la mateixa sensació tecnològica i esportiva amb un toc d'elegància italiana en comptar amb materials com la fibra de carboni, la pell i l'alcàntara. Un sumptuós ambient en el qual destaca el nou sistema d'infoentreteniment Alfa Connect 3D NAV amb pantalla de 8,8 polzades.