Senda, per a Derbi, és des de sempre sinònim de llibertat, amb models que representen la màxima expressió de la categoria ja sigui pel seu nivell d'equipament com pels seus exquisits acabats. Una gamma dominadora en la categoria de 50 cc, i els models de la qual X-Treme i Racing interpreten els millors valors de Derbi i satisfan les exigències dels pilots més joves i esportius. Ara, ambdues versions es presenten completament noves, amb un estil contemporani i fidel a l'ADN esportiu de Derbi: crestallera estilitzada, compacte amb unes gràfiques clarament inspirades en el seu esperit esportiu.

Un altre detall destacable és el nou i potent grup òptic i el llum posterior de tipus LED es distingeixen pel seu estil i tecnologia més pròpia d'un vehicle professional. El manillar llarg garanteix una gran agilitat i maniobrabilitat en qualsevol tipus de recorregut. El quadre digital multifunció, de dimensions més generoses, compta amb la possibilitat de visualitzar velocitat màxima, tensió de la bateria i dues odómetres parcials que indiquen els quilòmetres recorreguts en cada trajecte realitzat.

També són nous un seient que garanteix una notable comoditat i una àmplia llibertat de moviments tant en la conducció esportiva com en la seva utilització ciutadana, així com el tap del dipòsit de combustible.

En matèria dinàmica, el xassís és comú als dos models, i està fabricat en acer d'alta resistència i doble bressol tancat, una estructura robusta que garanteix la màxima agilitat, compacitat i òptimes prestacions.

L'amortidor posterior treballa conjuntament amb un poderós basculant de doble braç, en acer, que reforça els dots d'agilitat del seu excel·lent ciclística.

El model X-Treme comparteix amb el Racing els discos de fre, de 260 mm. el davanter i de 220 mm, si bé, la Racing es distingeix pel seu potent i modulable pinça davantera de dos pistons. No obstant això,hi ha una diferència substancial en la grandària de les rodes entre les versions R i SM de la Racing respecte de la X-Treme, ja que en la versió de enduro són de 21 polzades la davantera i 18 polzades la posterior, amb neumàtics de Off-Road i llandes de radis, mentre que en la Súper-Motard SM són d'aliatge lleuger de 17 polzades en tots dos eixos i amb pneumàtics de carretera.

Efectivitat «2 temps»

Tots dos models estan equipats amb un brillant mico-cilíndric de 50 c. c. i 2T amb refrigeració líquida que garanteix unes prestacions d'allò més destacables de la seva categoria, amb un parell màxim disponible des de molt baix règim. Homologada amb l'actual normativa Euro 4 en matèria d'emissions, el 50 c. c. 2T, amb el nou color gris fosc, està equipat amb un carburador amb control electrònic i 3 catalitzadors que garanteixen a la nova Senda un plaure de conducció i unes prestacions d'autèntica professional. El motor, lleuger i fiable, facilita una modalitat de conducció divertida, àgil i versàtil per als que fan els seus primers passos amb moto.

La Senda Racing, disponible en la versió SM, es distingeix per la seva dotació tècnica i les seves prestacions del més alt nivell. El primer element digne de ser ressaltat és el manillar d'alumini anoditzat en negre i de doble secció. La suspensió davantera, composta per elements d'inqüestionable qualitat, com és habitual en la gamma Senda, compta amb una nova forqueta invertida amb barres de 41 mm de diàmetre i un recorregut de 240 mm (37 mm de diàmetre i 170 mm de recorregut en la versió X-Treme).

Els colors disponibles per a la X-Treme són una combinació de Blava/Groc i Taronja/Negre i Negre/Groc per a la Racing.