Per provar un cotxe com el nou Subaru XV, que presumeix d'una capacitat tot terreny única en el seu segment, vam anar al tram off road del circuit valencià de Xest. La unitat amb la qual afrontem aquest repte munta el motor gasolina 2.0 de 156 cv, és a dir, el més potent de la gamma XV, que es completa amb l'1.6 de 114 cv, també de gasolina. Tots dos van units al canvi CVT Lineartronic que és ara 7,8 quilos més lleuger i gaudeix d'una millor gestió en exigir una forta acceleració, ja que el motor no puja immediatament al règim de potència màxima, sinó que va guanyant règim de manera progressiva.

En el cas del propulsor 2.0 compta amb set posicions prefixades i comandaments en el volant, mentre que en l'1.6 no s'inclouen aquests i el nombre de relacions es redueix a sis. El motor 1.6 es pot combinar amb tres nivells d'acabat: Sport, Sport Plus i Executive, mentre que el 2.0 només disposa dels dos últims, sent la d'aquesta unitat la Sport Pl.

Pocs cotxes ens han sorprès tant últimament com ho va fer ja en la seva presentació el XV, i com ho va confirmar en aquest dur test off-road. El seu increïble comportament és resultat de la combinació d'elements com la tracció total permanent Symmetrical AWD, el motor bòxer i noves tecnologies com l´EyeSight, el X-Mode o l'Active Torque Vectoring. Tot això permet fer del Subaru XV el SUV perfecte, ja que és molt còmode i confortable en carretera, però extremadament capaç en trams fora de l'asfalt. Tant, que estem segurs que deixaria en evidència altres models amb carrosseries més tot terreny en aquest últim context.

Si s'entén precisament el terme tot terreny com la capacitat d'un cotxe per transitar per qualsevol context, el XV sens dubte hauria de ser considerat com a tal. Vam tenir l´oportunit de provar-lo primer en ciutat, després per carreteres secundàries i autovia, i, finalment en l'exigent pista off-road del circuit de Xest. I en totes aquestes situacions ens va oferir un comportament senzillament extraordinari.

La primera sorpresa va arribar en carretera oberta, on sentim per primera vegada els beneficis de la nova plataforma, ja que el nou XV no només és més estable, ferm i segur que el seu predecessor, sinó que brinda més qualitat de vida a bord gràcies a una millor aerodinàmica general i a una gairebé nul·la sensació de velocitat, la qual cosa acaba per transmetre una major sensació de seguretat i control al conductor.

Però si en alguna cosa ens va sorprendre el XV 2018 és en la seva capacitat off-road, gràcies a la màgia del sistema X-Mode. Gràcies a aquest, i en un dia plujós que dificultava la prova, el XV va ascendir dures costes totalment empedrades sense amb prou feines despentinar-se i realitzar descensos per trams relliscosos amb una senzillesa senzillament astoradora. Era igual que el sotmetéssim a inclinacions impossibles o durs ascensos i descensos, el XV els superava com si anés una carretera perfectament asfaltada.

Un altre aspecte que ens va cridar molt l'atenció va ser l'increïble comportament de les suspensions, que aconseguien absorbir els sots dels camins amb tal efectivitat que transitar per ells a altes velocitats resultava tan senzill com agradable. Les irregularitats del ferm amb prou feines es filtraven en l'habitacle i no suposaven ni molt menys un inconvenient per a la direcció, que seguia sent tan fidel com per carretera. Però la tecnologia d'aquest model no només s'enfoca a la conducció. Des de l'opció més accessible, el XV compta amb un equipament envejable, en incloure de sèrie en totes les versions: sistema d'ajuda a la conducció EyeSight, control dinàmic del vehicle VDC, Torque Vectoring, X-Mode amb control de descens, climatizador automàtic amb filtre antipols, 7 coixins de seguretat, o sistema d'informació i entreteniment compatible amb Apple Car Play i Android Auto, entre d´altres.