28 de octubre de 2018
28.10.2018
HONDA CB300R

Una «cafè racer» per a tots els públics

La firma de l'ala daurada té en aquesta versió de 30 cc el model intermedi de la seva gama "Neo Sports Cafè" amb una equilibrada proposta adreçada a tot tipus d'usuaris

28.10.2018 | 03:26
El quadre de comandaments digital compta amb una àmplia informació.

La renovada gamma Neo Sports Cafè d'Honda té en la CB300R una de les seves més destacades protagonistes. Una alternativa idònia situada entre l´accessible 125 cc i la Naked d'altes prestacions de 1.000 cc, que permet desenvolupar a la perfecció en traçats urbans, alhora que es presenta com una eina còmoda per fer sortides de cap de setmana i gaudir de la conducció.

Una de les principals virtuts de la CB300R és la facilitat d'utilització que ofereix a tot tipus d'usuaris. En això hi contribueix de manera directa el seu pes reduït –143 kg en ordre de marxa– el que, unit al seu coratjós motor monocilíndric de 286 cc de refrigeració líquida i 31 cv de potència, li permet assolir un notable nivell de prestacions.

En el desenvolupament de la nova saga CB d'Honda hi adquireix especial protagonisme el nou bastidor. En la seva construcció s'ha combinat acer premsat i tubular per aconseguir un estudiat equilibri de rigidesa. Així mateix, el manillar, d'estil de barra gruixuda, amb un gir de 40°, permet un radi de gir de 2,3 metres que garanteix la capacitat per passar fàcilment entre el trànsit dens de la ciutat. Finalment, l'alçada del seient de 799 mm en facilita la conducció a usuaris de totes les altures.

El sistema de frenada recorre a un disc flotant davanter de 296 mm, sense boixa, acoblat a una pinça Nissin d'ancoratge radial i 4 pistons, mentre que el disc del darrere és de 220 mm i munta una pinça d'un pistó. Tots dos frens són modulats per un ABS de 2 canals.
Aquest conjunt treballa a través d'una Unitat de Mesura Inercial per a proporcionar una distribució precisa de l'actuació de l'ABS entre la roda davantera i posterior segons el comportament del vehicle. El pneumàtic del darrere Dunlop radial de 150 / 60R-17 s'aparella amb una unitat radial davantera en mesures 110 / 70r-17.

El dipòsit de 10 litres de gasolina va amagat sota una tapa angular que allotja un tap d'ompliment tipus aviació. Amb un consum econòmic d'un litre cada 30,2 quilòmetres, la CB300R pot recórrer més de 300 quilòmetres amb un dipòsit ple.

El minimalista disseny de la CB300R es trasllada al seu quadre d'instruments. Aquest està presidit per una prima (23,5 mm) i lleugera (230 gr) pantalla de plasma, en la qual es reuneixen uns amplis continguts d'informació entre els quals es troben la velocitat, les rpm del motor, el nivell de gasolina i posició del canvi de marxes de forma racional, amb llums d'advertència disposades per la part superior.
La il·luminació completa de LED –incloent els intermitents– se suma a la seva imatge premium i contribueix a la centralització de massa. Així mateix, el far compta amb una particular signatura lumínica gràcies al disseny de doble barra, en el qual la part superior s'allotja la llum curta i en la inferior la llum llarga.

Com a curiositat, el pilot del darrere és el més prim mai equipat per un model d'Honda. La CB300R està disponible en quatre versions de color a un preu de 5.000 euros.

Compartir a Twitter
Compartir a Facebook

Notícies relacionades