28 de octubre de 2018
28.10.2018
AUDI Q8

En un nivell superior

El Q8 s'endinsa en el mercat dels SUV de luxe amb un marcat caràcter esportiu

28.10.2018 | 02:46
SUV COUPÉ. Més baix (1,71 m), més llarg (4,99 m) i més ample (1,99 m) que el Q7, el nou Q8 destaca per la seva esportiva línia al més pur estil coupé.

Sota la configuració d'un coupé premium de quatre portes i la polivalència d'un SUV de grans dimensions, Audi presenta el nou vaixell insígnia del seu catàleg «Q»; el Q8. Un model amb què la firma dels quatre anells entra de ple en el segment dels tot terrenys de luxe d'altes prestacions amb un aposta de notable càrrega tecnològica a tots els nivells. Amb una longitud de 4,99 metres, una amplada que frega els dos metres i una alçada de 1,71 metres, el Q8 desprèn esportivitat pels quatre costats.
Una aparença que segueix de manera fidel els estàndards estilístics de la marca, amb línies anguloses i una carrosseria de quatre portes amb grans voladissos i passos de roda, rematada per una part posterior que reforça la seva proposta coupé. En aquesta mateixa línia estètica adquireixen un protagonisme especial detalls com els fars LED de sèrie –amb la tecnologia HD Matrix LED de manera opcional–, el disseny tridimensional de les llums diürnes i dels grups òptics del darrere o les seves imponents llandes de 19 polzades de diàmetre .

COM A CASA
Gràcies a una distància entre eixos de gairebé tres metres, el seu interior és dels més espaiosos del seu segment exclusiu de mercat. L'excel·lent nivell d'habitabilitat es reforça amb unes agraïdes dots de modularitat interior que inclou la possibilitat de muntar tres seients individuals amb regulació longitudinal a la part posterior. També és destacable el volum del seu maleter amb una capacitat de càrrega inicial de 605 litres, que es pot ampliar fins als 1.755 litres si s'abaten per complet els respatllers de les places posteriors.

El lloc de comandament està presidit per l'Audi virtual cockpit de sèrie, amb una pantalla de 31,2 cm (12,3 polzades) d'alta resolució.
En matèria de connectivitat i equipament multimèdia, el Q8 arriba a un nivell superior amb el concepte operacional MMI touch response. Un avançat dispositiu compost per dues pantalles de gran format entre les que es reparteix la informació; la superior, de 25,6 cm (10,1 polzades), controla els diferents sistemes d'infotainment (barreja d´informació i entreteniment) i de navegació, mentre que la situada a la part inferior del quadre de comandament, amb una mida de 21,8 cm (8,6 polzades), dona accés al conductor a les funcions de climatització, confort i d'entrada de text.

50 TDI QUATTRO

En un inici, la gamma Q8 estarà disponible en una única versió 50 TDI quattro, equipada amb el motor 3.0 TDI de 286 cv i el canvi automàtic tiptronic. Amb tot això, el Q8 arriba a una velocitat màxima de 245 km /h i accelera de 0 a 100 km /h en 6,3 segons.

Aquest propulsor compta amb el suport de la tecnologia Mild Hybrid (MHEV), que integra una bateria d´ions de liti i un alternador BAS en el sistema elèctric de 48 volts, que li atorga l'etiqueta ECO. Es tracta d'un sistema d'hibridació lleugera que permet que l'A8 pugui circular en mode de marxa per inèrcia entre 55 i 160 km/h amb el motor apagat. A més, compta amb altres peculiaritats com que, en les fases de desacceleració, el sistema pot recuperar fins a 12 kW d'energia, mentre que el sistema de parada i arrencada start-stop entra en funcionament a 22 km /h.
Tot això afecta de manera directa per aconseguir reduir tant el consum fins a 0,7 l / 100 km com les emissions nocives de CO2.

Aquesta planta motriu va acoblada al canvi automàtic tiptronic de 8 velocitats i compta amb el suport de l'efectiva tracció total quattro d'Audi, el diferencial central mecànic transfereix la força entre els eixos davanter i posterior en una proporció 40:60.

El Q8 manté tot el seu dinamisme fins i tot fora de l'asfalt. A més de la tracció quattro disposa a més d´altres sistemes de sèrie com la suspensió amb regulació de duresa (damper control), la direcció progressiva que es torna més directa com més es gira el volant.

Les primeres unitats destinades al mercat espanyol, compten amb un ampli equipament de sèrie que inclou elements com la suspensió adaptativa amb regulació de duresa, les llandes de 19 polzades, els llums LED, el sistema MMI Navegació plus amb MMI touch response, Audi virtual cockpit , Audi telèfon intel·ligent inferface, porta de maleter d'accionament elèctric i climatitzador bi zona.

De manera opcional, l'usuari pot completar el seu Q8 amb un paquet tècnic, que inclou fars Matrix LED, Audi phone box, o els packs de confort i il·luminació, entre d'altres.

Per la seva banda, el paquet black li atorga una imatge més dinàmica, i inclou l'acabat d'òptica negre, els vidres enfosquits, les barres de sostre i els retrovisors en color negre.

El vaixell insígnia de la gamma de tot terrenys de la firma dels quatre cèrcols ja ha començat a comercialitzar-se al nostre país amb un llistat de preus que parteixen des dels 84.480 euros. La gamma es completarà a mitjan 2019 amb una segona versió dièsel de 45 TDI 231 cv i una de gasolina 55 TFSI de 340 cv.

Compartir a Twitter
Compartir a Facebook