18 de novembre de 2018
18.11.2018
KIA SPORTAGE

Preparat per a una nova etapa

Millorar un bon producte és complicat, però els enginyers de la marca coreana ho han aconseguit en la nova versió del seu excel·lent SUV compacte

17.11.2018 | 23:30
Preparat per a una nova etapa

El Kia Sportage és un model clau per al fabricant coreà i a més està fortament arrelat al nostre mercat, no en va s'han venut més de 131.000 unitats a Europa només el 2017 (una quarta part del volum de vendes de la signatura en el vell continent). A Espanya, l'Sportage va sumar més de 16.000 matriculacions el passat any, amb una significativa quota del 7,3 %.

Per no perdre l'excel·lent ritme de vendes, l'atractiu SUV de Kia ha fet els deures i surt amb més força al carrer, presentant un disseny més atrevit i vistós que el seu antecessor de 2016, fruit de la col·laboració dels centres de disseny de la marca a Namyang i Califòrnia. Per començar, els paraxocs adquireixen més presència i col·loca, en el cas de la part davantera, els antiboira en una posició diferent. Apareixen detalls cromats i al centre, la característica graella «tiger-nose» evoluciona cap a un aparença més sofisticada amb un cèrcol brillant o negre mat. Així mateix, les òptiques es modernitzen amb tecnologia Led i les llums de marxa diürna compten amb quatre díodes (a l'estil de les versions més decidides dels models de la marca) per crear una signatura lluminosa més reconeixible. En la posterior, els pilots mantenen la configuració horitzontal i els projectors de marxa enrere i reflectors s'integren en la defensa. La vista lateral s'enriqueix amb unes noves llandes d'entre 16 i 19 polzades i la carrosseria rep cinc nous tons de color. Els canvis també reforcen la personalitat esportiva de la versió GT Line amb elements com la graella acabada en negre brillant, deflectors davanters platejats i talls cromados en els costats del cotxe, paraxocs davanter i porta posterior. Les llandes de 19 polzades són exclusives d'aquesta variant i, en cas de muntar la mecànica de gasolina T-GDi, s'equipa amb un difusor posterior per integrar les fuites. També els antiboira s'han redissenyat sota la forma de «glaçons».

Pel que fa a l'aerodinàmica, un aspecte essencial que afecta al consum i al soroll en marxa, es queda en l'anterior xifra de Cx 0,33 (una dada bona per a un vehicle d'aquest tipus) i les cotes de la carrosseria no varien tampoc: 4,48 metres de llarg, 1,85 metres d'ample, 1,65 metres d'alt i una distància entre eixos de 2,67 metres.

A dins, la bona disposició es manté, per això conserva el gran espai de la versió anterior, amb molta comoditat i un maleter que ronda els 500 litres depenent del tipus de tracció. Hi ha canvis que creen una aparença més avantguardista: nou volant i un altre quadre de comandament que es combinen amb tapisseries específiques segons la versió (els GT Line incorporen seients negres).

La principal novetat pel que fa a propulsors és l'adopció d'un sistema d'hibridació lleugera per a l'opció dièsel de 185 CV, que és la de major poder. Aquesta solució inclou una xarxa de 48 volts que aporta diversos avantatges sobre la convencional de 12 volts. Es genera gràcies a una part elèctrica que fa les vegades de motor d'arrencada, ajuda en les acceleracions intenses (aporta uns 16 CV extres) i recupera l'energia en les fases de frenat, un potencial que es guarda en un acumulador d'ions de Liti de 90 Ah. Una altra funció interessant és que, amb aquesta tecnologia, el motor es pot aturar en circular en carretera si aixequem el peu de l'accelerador (es considera una arrencada i parada en marxa), amb el que ajuda a contenir el consum. D'altra banda, el bloc dièsel de 2,0 litres i quatre cilindres rendeix els esmentats 185 CV, procura una tracció a les quatre rodes i es pot associar, bé a una caixa automàtica de vuit velocitats (de convertidor de parell) o bé a una caixa automàtica de sis. El consum mitjà que homologa aquesta variant és de 5,7 litres en el primer cas i de 5,3 litres en el segon.

A més d'aquesta variant tan avançada, el nou Sportage incorpora més mecàniques interessants i eficients. Els altres de gasoil són els 1,6 l. CRDI de 115 i 136 CV i en gasolina trobem els 1,6 l. amb 132 i 177 CV, aquest últim amb turbocompressor i injecció directa. Els de 136 CV dièsel i 177 CV tenen la tracció total en opció, la qual cosa augmenta les seves possibilitats d'ús. També poden optar a un canvi automàtic de doble embragatge amb set marxes.

Hi ha més aspectes millorats, com els ajustos específics de la suspensió, que en els GT Line resulta més esportiva, i el llistat d'elements de dotació, que desgranem en un destacat.

Com ocorre en tots els models de Kia, el nou Sportage té 7 anys de garantia o 150.000 quilòmetres. Amb el motor d'accés dièsel costa des de 23.470 euros, 21.330 euros amb l'equivalent de gasolina.

Compartir a Twitter
Compartir a Facebook