La Mercedes-Benz Sprinter porta ni més ni menys que 22 anys al mercat, en els quals ha venut més de 3,4 milions d'unitats en dues generacions. Si el seu llançament ja va suposar tota una revolució en crear el segment de les furgonetes grans -també anomenat segment Sprinter- l'arribada d'aquest nou lliurament no és menys important, ja que trasllada la connectivitat al món del vehicle industrial a través de tecnologies fins ara reservades als turismes.

«La Classe S de les furgonetes», que és com Mercedes-Benz denomina a la nova Sprinter, incorpora els nous serveis en xarxa Mercedes PRO connect, combinats amb els renovats sistemes multimèdia MBUX (Mercedes-Benz User Experience), que proporcionen la base telemàtica perfecta per cobrir tots els requisits logístics i de transport; des de la complexa gestió d'una gran flota, a la d'una petita. Mercedes PRO connect permet a un gestor estar connectat amb tots els vehicles i conductors de la seva flota. Gràcies a això pot administrar tasques en línia i disposar en temps real de dades com la ubicació, el nivell de combustible o els intervals de manteniment del vehicle.

A tot això cal sumar sistemes de seguretat i ajuda a la conducció també inusuals en aquest segment. Entre d'altres, destaca el sistema de control de distància basat en el radar Distrinic i els assistents actius com el de frenada, de manteniment de carril i d'atenció. El paquet d'aparcament opcional, amb càmera de 360 graus, o l'assistent de senyals de trànsit també contribueixen a alleugerir el treball del conductor. L'assistent de vent creuat, per descomptat, està inclòs de sèrie en aquest model.

1700 variants

Carrosseries Furgó, Combi, plataforma oberta, xassís amb bastidor, minibús o cap tractor; tres tipus de transmissió, dissenys de cabina, longituds de carrosseria, tonatges, altures del compartiment de càrrega, diferents elements d'equipament... l'Sprinter admet més de 1.700 versions diferents per adaptar-se a les demandes i necessitats de qualsevol usuari. Entre les novetats mecàniques d'aquesta tercera generació destaca la introducció d'una versió de tracció davantera, que se suma a les clàssiques de propulsió i tracció total. Pel seu disseny, la càrrega útil d'aquesta versió és 50 quilos superior a la de tracció posterior i el pla de càrrega és 80 mil·límetres més baix. Pel que fa a motoritzacions, s'ofereix una mecànica dièsel de 4 cilindres -disponible en 3 nivells de potència (114, 143 i 163 cv) i el motor dièsel V6 (190 cv)-. També hi ha la possibilitat de triar entre transmissions manuals o automàtiques. La manual és de sis relacions mentre que les automàtiques són dues: un convertidor de parell de nou velocitats per a les versions de tracció davantera i el conegut 7G-Tronic Plus per a la resta. La nova Sprinter està disponible -sense impostos- des de 22.919 euros en xassís Cabina; 23.532 a Furgó / Mixta i 29.927 en versió Tourer.