09 de desembre de 2018
09.12.2018
HONDA CR-V

Més eficiència i múscul

Cinquena versió del conegut 'SUV' Japonès, que incorpora, per primera vegada, un sistema híbrid de propulsió en set places

09.12.2018 | 00:20
Més eficiència i múscul

El CR-V ha estat sempre un model molt important per a Honda des del seu llançament el 1995. Millorat a cada generació, ara el SUV incorpora més tecnologia de cares al proper exercici, en què s'haurà de batre en duel en un segment que no ha deixat de créixer i que, per això, està ple de contrincants ben armats.

Amb aquests ingredients, el CR-V posa tota la carn a la graella incloent la tecnologia que més de moda està: l'híbrida. Però, sense avançar esdeveniments, podem fer una ullada al suggeridor embolcall del nostre protagonista; la marca, d'un temps ençà, ha creat dissenys realment atractius i dinàmics (valgui l'exemple del compacte Civic).

La seva longitud de 4,6 metres li permet oferir un habitacle ampli per a viatges llargs i a més un maleter que oscil·la entre els 472 i els 561 litres de càrrega, depenent de la versió. I això és perquè el nou híbrid resta una mica d'espai en la part en la posterior, deixant un volum de 497 litres; les versions de 7 places (per primera vegada Honda permet aquesta configuració per al CR-V) ofereixen amb cinc ocupants 472 litres i la resta pot carregar fins a 561 litres.

La vista d'aquesta cinquena generació s'ha enriquit amb una pantalla per al sistema multimèdia de 7 polzades, totalment compatible amb els protocols dels smartphones més venuts. El sostre solar es pot obrir i té la possibilitat de sumar la projecció de dades reflectida davant del conductor. Hi ha més elements de dotació, com els projectors de Led per a totes les funcions, les llandes de fins a 19 polzades, l'obertura i tancament elèctrics de la porta del darrere i diversos dispositius de seguretat com la frenada d'emergència amb detecció de vianants i ciclistes, l'avís de trànsit creuat al fer marxa enrere, el programador de velocitat actiu o el xivato de vehicles en els angles morts.

D'altra banda, la practicitat del seu interior no està gens malament amb, a més del seu bon espai per als seus ocupants i estris, el desplaçament longitudinal de 15 centímetres de la bancada central amb l'opció de set seients o la regulació del nivell del sòl del maleter en dues altures per modular la càrrega.

ADEU AL DIÈSEL

Dèiem que el nou CR-V adoptava una versió a la moda amb propulsió híbrida. Una moda que, d'altra banda, deixa en el camí qualsevol vestigi de gasoil a favor de dos nivells de gasolina (els enginyers d'Honda són mestres en aquest tipus de motors, encara que també feien molt bons dièsel). Començant per aquests dos últims, parteixen d'un bloc d'1,5 litres de cilindrada sobrealimentat, que s'associa a un canvi de marxes manual de deliciós tacte i sis relacions o bé a un automàtic de variador continu que inclou la tracció total (millorada respecte a l'anterior generació). Amb el primer el motor rendeix 173 CV, mentre que amb el segon la potència puja fins als 193 CV. Els consums són de 6,3 i 7,1 litres per cada 100 km, respectivament. Però, sens dubte la veritable protagonista és la nova versió híbrida, que combina, sota la denominació Intelligent Multi-Mode Drive (i-MMD) un motor de gasolina de dos litres i 145 CV, treballant en l'eficient cicle Atkinson, i un altre elèctric de 184 CV, combinats amb un acumulador d'ions de Liti i un altre motor elèctric que actua de generador. La potència conjunta és l'oficial de la part elèctrica, 184 CV, i es pot triar amb la tracció a l'eix davanter o bé a tots dos.

Per a aquesta variant mixta no està disponible l'interior de 7 places causa de l'espai necessari sota el pis del cotxe per allotjar tots els components.

En marxa, l'Honda CR-V i-MMD Hybrid té diverses modes de funcionament. En el mode EV Drive, el cotxe es mou només amb el motor elèctric i a baixa velocitat (en un rang d'uns 2 quilòmetres); l'Hybrid Drive fa que el propulsor de gasolina actuï de generador d'energia (a través del segon motor elèctric) per recarregar l'acumulador i per moure el cotxe a velocitat mitjana; amb el mode d'Engine Drive, el motor de gasolina sí intervé en el gir de les rodes per aconseguir una alta velocitat o una acceleració més forta del normal. La capacitat de frenada es tria entre quatre posicions, així i amb una mica de pràctica, es pot circular suaument sense trepitjar molt el fre per retenir amb el consegüent estalvi en el manteniment.

El preu d'aquesta última versió del CR-V híbrida va des dels 34.200 euros amb tracció senzilla 4x2, mentre que s'eleva a 40.200 euros amb tracció total; les opcions de gasolina van des dels 28.500 euros amb el motor de 173 CV i des de 35.950 euros amb el de 193 CV. Configurat a set places costa des de 34.950 euros.

Compartir a Twitter
Compartir a Facebook