L'aposta de Seat per al mercat dels SUV acaba de reforçar-se amb l'arribada del Tarraco. La firma espanyola ha descobert en el nou concepte dels tot terrenys una més que important base per consolidar la seva cada vegada més completa oferta. Un catàleg fins ara compost pels Arona i Ateca, i que posiciona el Tarraco al capdamunt d'aquest sota una proposta de gran capacitat i una imatge distintiva.

El Tarraco -de 4,74 metres de longitud- recorre a la plataforma modular MQB-A LWB de batalla llarga, també utilitzada en altres models com el Volkswagen Tiguan Allspace o l'Skoda Kodiaq. Dos SUV que, igual que el tot terreny espanyol, compten amb una gran habitabilitat interior amb una distribució per a 7 passatgers. A més disposa d'un dels maleters més grans de la seva categoria, amb 760 litres en configuració 5 places, i de 700 litres si s'opta per desplegar la tercera fila de seients. Sense sortir del seu interior, el Tarraco és una clara mostra de les tendències tecnològiques que caracteritzen el sector amb la incorporació de sèrie del quadre de comandaments Digital Cockpit i del sistema d'infoentreteniment amb pantalla tàctil a color de 20,3 cm amb unes àmplies possibilitats de connectivitat.

La gamma

Tot i que les primeres unitats arribaran als concessionaris a principis d'any, Seat ha començat el procés de comercialització del Tarraco. L'oferta inicial està composta per tres versions; una de benzina 1.5 TSI de 150 cv i la dièsel 2.0 TDI en dos nivells de potència de 150 i 190 cv. Mentre la primera s'estructura al voltant d'una disposició de tracció davantera i canvi manual, els TDI poden equipar el sistema 4x4 4Drive i la transmissió automàtica de doble embragatge DSG. Més endavant s'incorporarà una segona versió gasolina TSI de 190 cv. Així mateix, la gamma s'estructura al voltant de les terminacions Style i Xcellence, mentre que els preus parteixen des dels 32.650 euros del 1.5 TSI Style, mancant de descomptar la campanya promocional de llançament.