El Renault Zoe es va situar en 2018 com el model 100% elèctric més venut al mercat espanyol, amb 1.422 unitats comercialitzades i una quota de mercat del 23,11%, mentre que el Toyota C-HR va fer el mateix en la categoria d'híbrids , amb 15.704 lliuraments i una penetració del 19,83%.

Segons dades de l'Associació Nacional d'Importadors d'Automòbils, Camions, Autobusos i Motocicletes (Aniacam), el Nissan Leaf i el Smart Fortwo van ser el segon i tercer model de propulsió totalment elèctrica més comercialitzats a Espanya l'any passat, respectivament. Es van matricular 1.276 unitats (20,74% de quota de mercat) del vehicle de la firma japonesa i 761 unitats (12,37% de quota de mercat) del de la marca alemanya.

El 'Top 5' el van completar l'Smart Forfour, amb 698 unitats matriculades i un 11,35% del total del mercat d'elèctrics, i el BMW i3, amb 683 unitats venudes i un 11,1% de penetració.

Toyota, líder del mercat d'híbrids

Per la seva banda, el Toyota C-HR va liderar les vendes de models híbrids a Espanya en 2018, amb 15.704 unitats registrades i un 'pessic' del mercat del 19,83%. El van seguir el Toyota Auris (15.466 unitats; 19,53%) i el Toyota Yaris (10.715 unitats; 13,53%).

En quarta posició i cinquena posició es van situar el Toyota RAV-4, amb 7.982 unitats matriculades i una quota de mercat del 10,8%, i el Kia Niro, amb 6.086 unitats venudes i una penetració del 7,69%, respectivament.