16 de març de 2019
16.03.2019
SALÓ DEL MOTOR DE GINEBRA

Els cotxes del futur irrompen amb força al Saló del Motor de Ginebra

Més d'una trentena de marques presenten les seves novetats en el que és l'esdeveniment més important del món de l'automòbil. El sector híbrid i elècric centra bona part de les novetats de l'edició d'enguany

16.03.2019 | 02:11
Els cotxes del futur irrompen amb força al Saló del Motor de Ginebra

Ginebra viu aquesta setmana l'esdeveniment més important del món del motor. Es tracta del 89è Saló Internacional de l'Automòbil, que va obrir les portes el passat 7 de març a la ciutat suïssa i on més d'una trentena de marques han presentat aquests dies les seves novetats al centre de convencions Geneva Palexpo. Aquest esdeveniment és organitzat per l'Organització Internacional de Constructors d'Automòbils i la seva primera edició va tenir lloc el 1905.

En total, s'han exposat més de 900 cotxes, nous prototips, equipament i també s'han realitzat conferències i debats. Durant els dies que dura, el Saló acull més de 660.000 visitants d'arreu del món interessats per veure de primera mà les primícies del sector. Tot i l'absència de marques com Ford, Jaguar, Land Rover o Volvo, en l'edició d'enguany s'han presentat fins a 150 nous models de cotxes.

Sens dubte el món híbrid i elèctric ha estat un dels principals protagonistes d'aquesta edició, i cada any guanya més terreny respecte als carburants clàssics. De fet, marques com Audi, Honda, Skoda, Citroën, Peugeot, Seat o Hispano Suiza han fet una aposta molt clara pels models elèctrics.

Marques com l'alemanya Volkswagen han anunciat que a partir de l'any que ve produirà les seves pròpies estacions de càrrega i altres com Skoda han presentat una bicicleta elèctrica, cosa que posa de manifest que el negoci s'està estenent a altres formes menys tradicionals. Per part seva, BMW ha anunciat que llançarà deu models nous i actualitzats amb tecnologia electrificada fins a finals de l'any pròxim, com a part de la seva estratègia d'oferir almenys 25 vehicles electrificats en la seva gamma per al 2025, any en què Honda pretén també que totes les seves vendes europees siguin de models electrificats.

Lexus també ha estat una de les sorpreses del saló. La signatura japonesa s'ha mantingut fidel fins ara a la tecnologia híbrida autorrecargable, però a Ginebra ha anunciat que, a partir de 2020, llançarà un model elèctric o endollable per any.

Seat tampoc ha volgut quedar-se enrere i ha donat a conèixer dos concept cars, Seat el-Born i el Cupra Formentor, al costat del vehicle elèctric per a la mobilitat urbana Minimó, presentat fa una setmana al congrés del Mobile World Congress (MWC).

Pel seu costat, Mercedes-Benz ha viatjat fins a Ginebra amb set primícies mundials, entre les quals ha sobresortit el CLA Shooting Brake. També s'ha pogut veure el nou Toyota GR Supra, un dels models més esperats pels amants de l'automoció.

Dins del Grup PSA, Citroën ha presentat l'Ami One Concept, un prototip elèctric que respon a les noves maneres d'ús dels vehicles i al desafiament de la transició energètica a la ciutat, mentre que Peugeot ha mostrat els nous 208 i Concept 508 Sport Engineered.

D'altra banda, també s'han presentat diversos models commemoratius. És el cas del Carmen, el model esportiu elèctric d'Hispano-Suiza que ret homenatge a la neta del fundador. Se'n fabricaran 19 unitats a Barcelona.

Compartir a Twitter
Compartir a Facebook