17 de març de 2019
17.03.2019
TESLA MODEL 3

L'elèctric més esperat

El Model 3 de Tesla comença a circular amb comptagotes per les nostres carreteres · Diari de Girona ha tingut l'oportunitat de provar un vehicle que, de moment, és a l'abast de poques butxaques

17.03.2019 | 00:43

Mai la presentació del prototip d'un vehicle havia aixecat tanta expectació. Quan l'abril de 2016 es van revelar els detalls del Tesla Model 3, centenars de milers de conductors de tot el món van abonar mil dòlars per reservar una unitat del model més assequible de la companyia d'Elon Musk. Tot i que es va anunciar que el preu de sortida se situaria en 35.000 dòlars, de moment a casa nostra només es comercialitzen versions molt més cares: a partir de 56.000 euros pel model Long Range Dual Motor All-Wheel Drive i a partir de 66.900 per la versió Performance. Aquesta última és la que Diari de Girona ha tingut l'oportunitat de provar.

Més petit que els altres models de Tesla (fa gariebé 4,7 metres), compta amb un centre de gravetat baix i una distància entre eixos molt curta, característiques que proporcionen a aquest vehicle un gir molt ràpid. Podem optar per una conducció tranquil·la i pausada, amb un gran comfort de marxa, però si premem l'accelerador a fons, els seus 462 CV el situen a l'alçada de les millors berlines esportives del mercat. Accelera de 0 a 100 km/h en menys de 4 segons.

AUTOPILOT

Una de les novetats més espectaculars del Tesla 3 és l'autopilot, un assistent a la conducció que el dota d'una gran autonomia. Un cop l'activem, el cotxe circula sol, encara que les restriccions que les legislacions de molts països posen a la conducció autònoma, de moment no és possible que Tesla alliberi tot el seu potencial per convertir-se en una conducció autònoma total. És per això, que el vehicle ens demana que mantinguem les mans al volant, realitzant diferents tipus d'avisos si no ho fem.

Si en aquest mode autònom posem l'intermitent, a dreta o esquerra, el cotxe canviarà sol de carril sempre que detecti que no hi ha trànsit. Aquest assistent a la conducció permet fixar una velocitat de creuer i també una distància mínima amb els vehicles que tenim al davant, unes eines molt útils quan es fan viatges llargs per autovies o autopistes.

Aquest assistent de conducció semiautònoma és opcional i té un cost extra de poc més de 5.000 euros.

Joan Vila, col·laborador de Diari de Girona i conductor habitual de vehicles elèctrics ens va acompanyar en aquesta prova. Segons la seva opinió, «l'autopilot és el que fa sobresortir aquest vehicle respecte d'altres cotxes elèctrics». També destaca la precisió del volant i la capacitat d'accelaració.



UN INTERIOR SOBRI

L'interior del vehicle està dissenyat per ser simple, elegant i minimalista. S'han eliminat tots els botons de l'àrea del panell central. El Model S i el Model X compten amb els botons de llums d'emergència i guantera. Al Model 3 el botó de les llums d'emergència ara es troba a dalt, al sostre, i la guantera s'obre des de la pantalla. Les rodes del volant es poden ajustar per controlar múltiples funcions.

El Model 3 compta amb una pantalla tàctil de 15 polzades en què el conductor i els passatgers poden trobar tota la informació. Amb només un petit cop d'ull a la dreta, la pantalla es col·loca convenientment en la línia de visió del conductor, i hi podem consultar informació crítica, com la velocitat a la que circulem.

A més inclou com a estàndard diversos elements com la càmera de visió posterior, mapes, música... Una cosa interessant que mostra ràpidament la pantalla tàctil és la ventilació del Model 3, podent triar la direcció del ventilador, per exemple que l'aire arribi directament al conductor i als passatgers.

També compta amb un total de 8 càmeres i sensors en tot el seu perímetre que permeten l'ús de Autopilot, entre altres coses.

L'obertura del vehicle pot realitzar-se a través del telèfon mòbil o de la targeta que funciona com una clau i encaixa perfectament en una cartera.

AUTONOMIA I SEGURETAT

A Espanya, i Europa, a hores d'ara les versions disponibles per a la compra són Model 3 Long Range Dual Motor All-Wheel Drive i Model 3 Performance. En la configuració AWD és capaç d'accelerar de 0 a 100 km / h en 4,8 segons i té una autonomia WLTP de 560 quilòmetres. El Model 3 Performance realitza els 0 a 100 km / h en tan sol 3,5 segons i compta amb una autonomia WLTP de 530 quilòmetres.

Segons informa Tesla, en totes les configuracions, el Model 3 està dissenyat per assolir les més altes qualificacions de seguretat en cada categoria.

Pel que fa a l'espai interior, les places davanteres compleixen amb el que s'espera en un cotxe d'aquestes característiques. Pel que fa al darrere, l'espai és més que correcte per a dos adults, però no tant per a tres, ja que la plaça central és més estreta.

El Tesla Model 3 ve equipat amb dos maleters: el davanter, situat on s'ubicaria el motor en un automòbil clàssic, i l'habitual posterior. El primer està destinat a petits paquets, mentre que el segon és una mica més petit que el d'altres berlines. Entre els dos sumen 425 litres de capacitat.

Comprar un Model 3 Model 3 suposa, a dia d'avui, una inversió econòmica molt important, tot i que les despeses de manteniment són molt més baixes que les de berlines amb motor de combustió. Adquirir un vehicle com aquest representa una aposta per un model de mobilitat sostenible i una connectivitat que cap competidor ofereix. Toca a cada comprador decidir si compensa fer aquesta despesa.

Compartir a Twitter
Compartir a Facebook