Skoda ja disposa d'un nou membre per a la seva família RS. Es tracta del Kodiaq RS, el primer SUV de la marca txeca que entra en aquest exclusiu club d'altes prestacions. Entre les seves principals característiques, aquest model d'alt rendiment equipa el motor dièsel de sèrie més potent de la història de la marca gràcies als seus 240 cv. Una unitat d'un més que contrastat rendiment i amb la qual la pilot Sabine Schmitz, l'única dona que ha guanyat la cursa de 24 hores de Nürburgring, va recórrer els 20,832 km del traçat de Nordschleife en un temps de 9 minuts 29,84 segons.

Altes prestacions

Combinat amb el canvi automàtic de doble embragatge DSG de 7 velocitats i la tracció total, aquest peculiar Kodiaq accelera de 0 a 100 km/h en tan sols 6,9 segons (en la seva versió de 5 places) i té una velocitat punta de 221 km/h. Pel que fa al consum, la marca anuncia una despesa mitjana de 6 litres cada 100 km.

A més, aquest propulsor es caracteritza per gaudir de detalls com el sistema Dynamic Sound Boost, que proporciona un so especialment impactant. D'altra banda, i per gestionar tot aquest desplegament de potència, el nou Kodiaq RS disposa d'un tractament específic del xassís i de les suspensions, així com d'altres solucions com la direcció progressiva de sèrie, que li permet una conducció especialment segura i àgil. De la mateixa manera que trobem al Control de Xassís Dinàmic, els tres sons disponibles s'associen amb el Selector de Mode de Conducció.

En aquest sentit, el Selector de Mode de Conducció permet al conductor triar entre els modes Eco, Comfort, Normal, Sport, Individual i Snow -amb els seus corresponents paràmetres ajustats electrònicament pels amortidors- i la possibilitat d'activar un mode Off-Road fent servir un botó de la consola central. El control de descens en pendents està disponible a velocitats de fins a 30 km/h, i el seu funcionament es combina amb l'ABS, el Control Electrònic d'Estabilitat (ESC), els bloquejos electrònics de diferencial (ESC) i el Sistema de Control de Tracció (TCS) seguint els mateixos paràmetres del mode de conducció off-road.

L'ESC disposa de dues fases en el Kodiaq RS. Quan està seleccionat el mode Sport, és menys restrictiu i fins i tot permet lleugers derrapatges quan el sistema comprova que el conductor té el vehicle sota control.

Equipament exclusiu

En matèria d'equipament, amb l'RS és la primera vegada que un Skoda equipa les llandes d'aliatge Xtreme de 50 cm (20 polzades) de sèrie. A més, la dotació de sèrie inclou elements com els fars davanters i posteriors full-led o la instrumentació digital Virtual Cockpit.

A l'exterior destaquen elements com els fars davanters i posteriors full-led o el redissenyat logotip RS -amb la «V» de victòria- que adorna la calandra del radiador i la part posterior. Un logotip que també està present al seu exclusiu interior, amb seients de tall esportiu i detalls en vermell que també acompanyen al volant i al pom de la palanca de canvis, entre d'altres elements del seu habitacle. El preu del Kodiaq RS, ja a la venda, arrenca en 47.100 euros.