L'empresa catalana d'automoció Hispano Suiza ha presentat aquesta setmana a Barcelona el cotxe esportiu elèctric 'Carmen'. Es tracta d'un model d'altes prestacions fabricat íntegrament a la ciutat i que compta amb 1019 cavalls de potència i una autonomia de 400 km. Amb aquest cotxe, limitat a 19 unitats, Hispano Suiza ressorgeix i torna al mercat amb la mirada posada a recollir de nou l'èxit conreat al segle XX. En aquest sentit, el conseller delegat de la marca, Sergio Martínez, ha remarcat a l'ACN el paper "primordial" que juga Barcelona en la nova etapa de l'emblemàtica empresa de cotxes de luxe, fundada a la ciutat el 1904. "Barcelona és la nostra bandera, amb la qual volem consolidar la marca", ha expressat Martínez.

Hispano Suiza, que va donar a conèixer l'esportiu Carmen a principis del 2019 a Ginebra, ha presentat el cotxe aquesta setmana al saló Automobile Barcelona, on l'exposa envoltat de models emblemàtics —i anacrònics— de la marca, com un K6, de 1934, o un Alfonso XIII, de 1912.

Pel que fa al model Carmen, Martínez ha explicat que va ser dissenyat des de zero per un equip de 40 persones i que, valorat amb més d'un milió i mig d'euros, conté el que considera l'ADN de l'empresa: "elegància, fiabilitat, esportivitat i última tecnologia".

Així mateix, una altra herència d'Hispano Suiza que rep Carmen és el referent en el qual s'ha inspirat el seu disseny: el cotxe Dubonnet Xenia de 1938. A més, el nom del nou model fa honor a la mare de l'actual president de l'empresa, Miguel Suqué, anomenada Carme Mateu. Segons ha precisat Martínez, Carmen representa el reflex de l'"elegància" i la "força" de Mateu.

Carmen és un esportiu d'edició limitada i només se'n faran 19 unitats a tot el món, una xifra que respon a l'any actual, el 2019, i a la dècada en la qual es va fundar la marca, el 1900.