Quan l'any 1899 Sophie Opel va decidir començar la producció de vehicles després de la mort del fundador de l'empresa, Adam Opel, possiblement mai va pensar que el seu cognom continuaria lligat al món de l'automòbil cent vint anys després. La marca alemanya celebra un aniversari carregat d'optimisme, i mirant al futur sense pors i amb molta il·lusió.

La setmana passada Opel va voler celebrar amb la premsa especialitzada del motor el seu aniversari, reunint al Circuit del Jarama sis joies del seu museu. Vehicles que escriuen la història del fabricant alemany, totalment en funcionament i que són un clar exemple de l'evolució del món de l'automòbil amb el pas dels anys.

El que va començar en un garatge de Rüsselsheim amb 65 «cotxes Opel a motor amb patent Lutzmann» fabricats a mà, és avui un fenomen de masses que ha produït ja més de 70 milions de vehicles. Opel va defensar des del principi que la producció havia de ser tan eficient com fos possible perquè els automòbils tinguessin un preu assequible. Els primers models són descendents directes dels cotxes de cavalls, però l'any 1909 Opel va presentar un petit vehicle ultramodern a un preu molt competitiu, l'Opel 4/8 CV Doktorwagen, que ja disposava d'un motor Opel de quatre cilindres en línia.

La marca alemanya es va mantenir fidel al seu impuls democratitzador de la mobilitat quan va desenvolupar el seu primer automòbil esportiu: l'Opel GT, un vehicle de somni que es va comercialitzar l'any 1968 a un preu assequible. La marca ha jugat un paper fonamental en tots els segments del mercat, amb models com l'Opel Kadett, el Rekord o el Kapitän, que van ser protagonistes del període de reconstrucció i el miracle econòmic alemany després de la Guerra Mundial.

Després vindrien models com l'Opel GT, el Manta i el Monza. Als anys 80 i 90 del segle XX, els models Corsa, Astra i Zafira van ser autèntics supervendes i es van convertir en símbols de la reunificació del país. Després de la caiguda del Mur de Berlín i la inauguració de la fàbrica d'Eisenach, la popularitat d'Opel va assolir nivells sense precedents.

Tant és així que entre els anys 1992 i 1998 es van produir un total de 4,2 milions de vehicles de la primera generació de l'Astra, la qual cosa va suposar un rècord històric per a Opel. En l'actualitat, l'empresa de Rüsselsheim manté una forta implantació a la societat a tot el món, i continua oferint tecnologies que, en línies generals, estan pràcticament reservades a vehicles més cars i de gamma alta.