El món de l'automòbil, com qualsevol altre sector productiu, es mou al voltant de modes i tendències. I sembla ser que ara els SUV i el procés de demonització del dièsel s'han consolidat com a protagonistes. Però encara hi ha una tendència més. El mercat ha recuperat els mítics «GTI», un del segments més passionals i amb el qual es retorna a l'amant dels cotxes la il·lusió per conduir.

En aquest marc se situa la coreana Hyundai i el seu i30 N, el primer integrant de la línia de models d'altes prestacions de la marca. Es tracta d'una proposta marcada per l'esportivitat i el dinamisme, realitzada sobre la base de l'exitós compacte de Hyundai tant en la seva carrosseria de cinc portes com en la configuració Fastback.

Les dues versions estrenen un nou motor gasolina 2.0 T-GDI en versions de 250 i 275 cv. Aquest darrer motor està reservat per a la versió equipada amb el paquet Performance, que a més inclou altres detalls exclusius entre els quals es troben les llandes de 19 polzades, un diferencial autoblocant, frens de major grandària i un sistema amb el qual es pot regular el soroll de l'escapament. Altres aspectes, com la funció Rev Matching, asseguren que no es perdi gens de potència, mentre que l'overboost incrementa el parell un 8% i l'acceleració, un 7%.

Un cop en marxa, es percep de manera immediata la sensació d'estar en un i30 «diferent». La duresa de la suspensió es pot regular, però es mostra ferma i no gaire recomanable per a superfícies en mal estat. Això sí, el dota d'un aplom i seguretat envejables en tot tipus de traçats. A això també hi contribueixen la seva precisa direcció i una gran capacitat de tracció.

Perfectament vàlid per al seu ús diari, l'i30 N ofereix cinc modes de conducció -Eco, Normal, Sport, N i N Custom- accionables des del volant. Cadascun d'ells disposa d'una gestió pròpia de la direcció, la resposta del motor, el control d'estabilitat o el so de l'escapament en el cas dels N Performance. Per reforçar l'atmosfera racing que es respira en el seu interior, disposa d'un indicador lluminós de canvi de marxes a la part superior del quadre de comandaments. Alhora, la pantalla central de 8 polzades reuneix tota la informació multimèdia i de reglatges del vehicle, mentre que els seients exclusius N amb costures blaves recullen el cos a la perfecció i ofereixen un notable nivell de confort.

Sens dubte, l'i30 N reuneix un complet còctel que farà les delícies dels usuaris més exigents, amb una relació preu-equipament-prestacions d'allò més destacable.