L'electricitat està marcant el futur de la indústria de l'automòbil. Tot i que més que parlar de futur, es pot afirmar que ja és tota una realitat que s'ha incorporat a les nostres carreteres. Una considerable presència que es multiplicarà de manera exponencial durant els propers anys, tal com queda demostrat gràcies a les constants propostes que desenvolupen les principals marques del mercat automobilístic.

En aquest escenari se situa la marca Skoda. Al llarg dels propers quatre anys la marca txeca invertirà prop de 2.000 milions d'euros en sistemes de propulsió alternatius i nous serveis de mobilitat, en el que serà el major programa d'inversió de la història de la marca.

10 models electrificats

A finals del proper any 2022 Skoda haurà introduït deu models electrificats a la seva gamma. A més, el fabricant segueix ampliant de forma regular el seu catàleg de serveis de mobilitat. Un clar exemple d'aquesta tendència és el model Vision iV. Un prototip que mostra les característiques estètiques i tecnològiques de la futura família de vehicles Skoda, que funcionaran únicament amb bateries elèctriques. Aquest prototip és el primer vehicle d'aquest estil en fer servir la plataforma modular de propulsió elèctrica MER del Grup Volkswagen, i llueix una carrosseria atlètica i aerodinàmica, oferint el característic interior espaiós d'un Skoda.

Altres detalls, com l'atractiu disseny de les llantes de 22 polzades, aporten un accent visual i ressalten la impressionant presència del vehicle. En la mateixa línia de l'innovador disseny amb un toc tecnològic s'inclouen uns elements de vidre il·luminat en els llistons verticals de la graella del radiador Skoda o les càmeres, que substitueixen els tradicionals retrovisors i recorden a les aletes d'un tauró. Dos motors elèctrics -un a l'eix frontal i un altre a la part posterior - formen el sistema de propulsió lliure d'emissions, la qual cosa es tradueix en què el Vision iV incorpora la tracció total.

D'altra banda, la bateria plana d'ions de liti instal·lada als baixos del vehicle estalvia espai i proporciona al cotxe una autonomia de 500 quilòmetres en el nou cicle WLTP. Tecnologies innovadores que aporten més seguretat i confort, donant pas a una nova era d'infoentreteniment i digitalització.

Alhora, els smartphones poden integrar-se directament en el sistema de connectivitat del vehicle, i poden fins i tot fer-se servir com a clau digital per obrir el cotxe.

7.000 punts de recàrrega

Skoda Auto s'està preparant per a les exigències de la mobilitat elèctrica. El passat 2018 el fabricant txec va invertir 3,4 milions d'euros en l'expansió de la infraestructura elèctrica interna de la seva seu central, ubicada a Mladá Boleslav. Més de 300 punts de recàrrega ja estan funcionant en mode de proves.

De cara a l'any 2025 Skoda Auto haurà invertit prop de 32 milions d'euros en la construcció d'una infraestructura de càrrega interna amb prop de 7.000 punts de recàrrega en les seves tres fàbriques txeques de Mladá Boleslav, Kvasiny i Vrchlabí. Les estacions de recàrrega hauran d'estar principalment disponibles per a l'ús dels empleats del fabricant txec.