Amb el constant desenvolupament dels nuclis urbans, aconseguir una mobilitat eficient s'ha convertit en un dels principals reptes a resoldre per part dels fabricants d'automòbils. La falta de places d'aparcament, els embussos i les zones amb emissions reduïdes en els centres urbans són només alguns dels desafiaments als quals s'enfronten els conductors diàriament. Per això, Seat ha creat com a part de la seva estratègia Easy Mobility una solució de micromobilitat perfecta per a tots aquells conductors que volen moure's de forma eficaç i sostenible a la ciutat: el nou Seat eXS KickScooter. Es tracta ni més ni menys que de la primera aproximació de la marca espanyola a aquest mitjà de transport tan popular en els últims anys.

A NeoMotor ens hem posat al manillar d'aquest nou patinet 100% elèctric disse­nyat per Seat i desenvolupat per la tecnologia elèctrica líder de Segway. Amb unes dimensions de 1,02 metres de longitud, 0,34 metres d'amplària i 1,13 metres d'altura (que es redueix a 40 centímetres plegat), el nou eXS KickScooter ofereix una velocitat màxima de 25 quilòmetres per hora, un pes de 12,5 quilograms, i una autonomia de 25 quilòmetres.

Aquest revolucionari vehicle de mobilitat personal és molt ergonòmic, i el que més destaca d'ell és el seu cridaner color vermell i les llums davanteres i posteriors LED que equipa. Així mateix, compta amb dotze llums LED sota la base que s'encarreguen d'il·luminar el camí del conductor, especialment de nit; i uns LED vermells que emboliquen la roda posterior i s'il·luminen en frenar.

D'altra banda, l' eXS equipa una pantalla LCD que mostra les dades bàsiques del patinet (bateria, velocitat, manera de conducció, etc.), el sistema de control de creuer i antirobatori dissuasiu. A més, a través de Bluetooth podem controlar els paràmetres del patinet des del nostre telèfon mòbil (activar l'alarma, activar el control de creuer i ajustar la velocitat màxima).

Per posar en marxa el nou eXS tan sols hem d'encendre el patinet, prendre un petit impuls i pressionar el botó blau per accelerar i el vermell per frenar. Amb la condició d'evitar que la roda davantera perdi tracció, és important modular l'accelerador en girs tancats i en circular per superfícies lliscants.

En la columna d'adreça, és a dir, en el mastil, trobem el paquet de bateries de 187 watts-hora, que alimenta al motor de 300 watts situat a la roda davantera. Aquest paquet de bateries es pot carregar en qualsevol endoll convencional, com els que tenim a casa, i sol trigar aproximadament unes tres hores a aconseguir la seva càrrega màxima. També és possible connectar una bateria addicional per a augmentar encara més l'autonomia del patinet, fins a aconseguir un màxim de 45 quilòmetres.

El nou eXS ofereix tres maneres de conducció: Eco, Normal i Sport. En aquest últim mode és on notem una resposta més enèrgica, oferint-nos una velocitat punta de 25 km/h. Per a modificar la manera de conducció únicament hem de prémer el botó d'encès dues vegades. A continuació, la manera seleccionada es visualitzarà en el tauler de control.

Gràcies a les seves grans rodes de vuit polzades, la conducció resulta bastant àgil i els amortidors davanters i darreres proporcionen un maneig suau. La veritat és que a nivell de direcció va genial, la suspensió esmorteeix molt bé els sots i la base no arriba a fregar amb l'asfalt en cap moment. Es tracta d'un patinet molt còmode amb una excel·lent frenada regenerativa que et deixa parar amb facilitat. A més, disposa d'un fre posterior ­addicional per a poder culminar la frenada, que s'activa en pressionar-ho amb el taló.

Una altra dels avantatges del eXS és el seu fàcil maneig i transport, ja que podem guardar-ho sense problemes, com per exemple en el maleter del cotxe o transportar-lo perfectament en qualsevol altre mitjà de transport.

No hi ha dubte que el eXS KickScooter és una alternativa perfecta que ens ofereix Seat per a millorar la mobilitat en centres urbans. L'eXS pot adquirir-se en tots els concessionaris de la marca a un preu de 599 euros. Així que si busca arribar a llocs on els cotxes no poden accedir fàcilment i aconseguir una mobilitat eficient aquí té una boníssima alternativa, sempre amb la màxima educació viària possible i respectant en tot moment la velocitat.