19 de setembre de 2019
19.09.2019
SALÓ DE FRANKFURT

La mostra presenta un futur immediat

Parlar d'electrificació, conducció autònoma o cotxe compartit ja no és cosa del futur sinó del present de l'automoció, de manera que la 68a edició del Saló de Frankfurt és un enorme mostrari de les tecnologies més avançades que plantegen les marques en aquest àmbit

19.09.2019 | 12:06
L'actual edició del saló de l'Automòbil de Frankfurt pretén superar l'excepcional assistència de 2017, quan 81.000 persones van recórrer els seus pavellons

Aquesta setmana arrenca la 68a edició del Saló Internacional de l'Automòbil de Frankfurt, una cita en la qual, tot i la notable absència d'algunes marques de pes a Europa (Alfa Romeo, Fiat, Jeep, Nissan, Suzuki, Mazda, Volvo, Toyota, DS, Peugeot, Citroën, Rolls-Royce, Ferrari, Tesla, Bentley i Aston Martin), el públic podrà conèixer de prop les principals novetats del sector.

El Saló de Frankfurt va congregar en la passada edició 810.000 assistents i aquest any s'espera que superi la xifra. De caràcter biennal, Frankfurt està organitzat per l'Associació Alemanya de l'Automòbil com a mostra de referència al país i va recollir el 1951 el testimoni de la sala «alemany» de Berlín (que el 1931 va veure néixer el primer Volkswagen). El 1965 es van presentar els primers cotxes japonesos a Europa.
Aquest any, fabricants i organitzadors hauran de convèncer el públic de gir electrificat del sector i batallaran, a més, amb les organitzacions que protesten contra el canvi climàtic i que han anunciat la seva presència a la cita.

«Electrificats»

Les propostes que es mostraran en el Messe de Frankfurt van encaminades principalment cap a l'electrificació. Després de l'entrada en vigor el passat 1 de setembre de la norma de mesura d'emissions RDE, l'efecte des de fa un any de la normativa WLTP i l'horitzó dels 95 grams en 2021, el saló alemany cobra especial importància per conèixer com estan reaccionant els fabricants davant l'allau elèctrica.
Totes les marques que exposen a Frankfurt comptaran amb almenys un model electrificat, llegiu elèctrics 100% purs o híbrids (convencionals o endollables). Audi amb l'e-Tron Sportback, Ford amb l'Explorer PHEV, Honda amb l'Honda i, Hyundai amb les variants d'hibridació suau, Mercedes amb el EQC, Mini amb el Cooper ES, Opel amb el Corsa-e i el Grandland X PHEV, Porsche amb el Taycan, Renault amb el nou Zoe, Seat amb el Tarraco PHEV, Cupra amb el Tavascan, Skoda amb el Citigo iV i VW amb el ID.3 configuren la major explosió elèctrica en un saló de tots els temps.

Audi AI: Trail Quattro

La firma alemanya va presentar dues novetats mundials: l'RS7 Sportback i l'AI: Trail Quattro. Aquest últim prototip és la més destacada. Aquest concepte avança la futura línia de disseny de la marca dels quatre cèrcols, ja que ofereix una visió del seu futur vehicle tot terreny amb motor elèctric.

Audi RS6 Avant

El motor 4.0 TFSI de l'Audi RS 6 Avant proporciona 600 cv de potència, amb els quals és capaç d'accelerar de 0 a 100 km/h en només 3,6 segons; i en tan sols 12 segons és capaç d'aconseguir els 200 km/h. La velocitat està limitada a 250 km/h, encara que amb el paquet dynamic més pot arribar fins a 305 km/h.

BMW Serie 1

El Sèrie 1 compleix 15 anys i ho fa vivint una autèntica revolució, ja que en la seva tercera generació estrena una nova arquitectura de tracció davantera, que manté tota l'essència dinàmica amb un increment de l'espai interior.

BMW M8

El nou BMW M8 disposa ni més ni menys que de 625 cv de potència 

gràcies a un vigorós motor V8 amb tecnologia M TwinPower Turbo que el catapulta de 0 a 100 km/h en 3,2 segons.

Hyundai 45: Nou Concept elèctric

La firma coreana mostra a la ciutat alemanya un prototip amb el qual avança el futur disseny dels seus vehicles elèctrics. Es tracta del "45", un concept EV amb línies avantguardistes però inspirat en el primer model de la marca a la dècada de 1970. A més, la firma coreana exhibeix a la mostra alemanya diverses innovacions futures en tecnologia per a vehicles i integració d'aplicacions d'estil de vida per il·lustrar el concepte Style Set Free.

Renault Captur


El SUV d'èxit de la marca francesa estrena retocs estètics amb una nova generació i una posada a punt tecnològica.

Skoda Citigo IV

El petit model elèctric de Skoda munta un propulsor elèctric de 82 cv i anuncia una autonomia de 265 quilòmetres.

Hyundai I10

El nou Hyundai i10 que es presenta a Frankfurt és un cotxe petit amb característica de cotxe gran. En l'habitacle s'aprecia més la gran aposta que fa Hyundai per la tecnologia en aquest utilitari, que suposa la porta d'entrada a tots els avenços que ofereix l'extensa família Hyundai.

Ford Puma

Un dels exemples més clars de fins on està arribant la tendència SUV el trobem en el nou Ford Puma. La seva arribada s'espera per a començaments de 2020 i comptarà amb els acabats ST-Line i ST-Line X de major enfocament crossover i Titanium.

Ford Explorer Phev

L'última generació de l'Explorer rep una versió híbrida endollable de 450 cv, la qual cosa li atorga unes elevades prestacions, però al seu torn amb una autonomia de fins a 40 quilòmetres en conducció 100% elèctrica.

Honda E

Aquest nou model d'Honda està equipat amb un motor elèctric amb dues opcions de potència: 136 i 154 cv, i un parell de 315 Nm de lliurament immediat. La bateria de 35,5 kWh ofereix una autonomia de fins a 220 km.

Compartir a Twitter
Compartir a Facebook