Podríem dir, sense por a equivocar-nos, que Lexus va ser la marca pionera del segment dels crossovers prèmium, pels volts de l'any 1998. Des de llavors, la marca japonesa no ha parat d'evolucionar, sobretot pel que fa a la hibridació, i ara presenta la reencarnació de l'RX. Un vehicle amb el qual Lexus vol traslladar l'omotenashi, el principi de l'hospitalitat tradicional japonesa, a aquest primer crossover prèmium de la història. És, en definitiva, el germà gran.

Lexus ha escoltat als seus clients per donar-li vida a aquest nou RX. Es presenta en dues carrosseries, amb cinc i set places, a escollir en funció de les necessitats de les famílies. Amb aquesta encarnació la marca japonesa vol fer un pas més en disseny, amb uns nous para-xocs davanters i posteriors que volen donar-li una major sensació de fluïdesa a les seves línies, potenciant alhora la seva imatge dinàmica. La part més característica del frontal és la clàssica graella de doble punta de fletxa, que ajuda a modular la malla en forma de «L» i integran un nou marc que es fusiona amb els laterals del para-xocs. Canvia també la signatura lumínica, amb uns fars més fins.

El frontal ofereix una major sensació de resistència i estabilitat, mentre que en la posterior la fusió dels para-xocs amb els parafangs proporcionen un estil elegant i, al mateix temps, poderós. També canvien els fars del darrere, que ara presenten un motiu en forma de «L».

Major modularitat interior

A l'interior, un dels canvis més importants arriba en forma de tercera filera de seients. És la que equipa la versió «L», i disposa de dues posicions diferents i ofereix fins a 95 mm més d'espai per a les cames. Com no podia ser d'altra manera, l'interior destil·la elegància, amb la consola central elevada pel que fa a la posició del conductor i acompanyant, fent molt més còmode l'accés a la botoneria amb les diferents funcions. Incorpora una nova pantalla tàctil compatible amb Apple CarPlay i Android Auto. Tot plegat, amb un control per veu que es pot habilitar a través de Siri o l'Assistent de Google.

La tecnologia és un altre dels aspectes importants d'aquest nou Lexus RX. Integra un conjunt de millores que contribueixen al plaer de conducció, ja que afegeix canvis en la suspensió i es dota d'una major rigidesa a la carrosseria. El nou RX està equipat amb la més recent versió del sistema Lexus Safety System+, que incorpora tecnologies avançades de seguretat i prevenció d'accidents. Cal destacar també la progressió de la visibilitat nocturna, que ha millorat fins als cinquanta-sis metres en comparació amb els 32 metres de l'AHS anterior, de tipus matriu.

El nou RX 450h és el màxim exponent de la tecnologia híbrida de Lexus. Utilitza un motor de sis cilindres amb altres dos elèctrics. Funcionant de manera conjunta són capaços d'oferir una potència total de 313 cv. Tots ells disposen d'una caixa de canvis CVT i de tracció total.

Es tracta de la segona generació del potent sistema «Lexus Hybrid Drive», que registra unes emissions de C02 de 132 gr/km i un consum mitjà de 5,8 l/100 km segons el protocol NEDC i de 7,6 segons el cicle WLTP. A més, com a bon híbrid que és, fa servir l'etiqueta ECO, tan necessària en les grans ciutats.

Finalment, cal destacar que disposa de quatre nivells d'acabat: Business, Executive, F Sport i Luxury. Tot i que el primer és el destinat a empreses, Lexus estima que la majoria de les vendes d'aquest model seran de l'acabat Executive (el 50%), mentre que del Luxury, el nivell més alt, només el 10%.