SsangYong completa la renovació de la seva gamma SUV amb l'arribada del nou Korando, després de la renovació dels models Tivoli i Rexton. El vehicle intermedi de l'oferta tot camí del fabricant coreà dona un gran salt de qualitat respecte al seu predecessor, gràcies a un disseny més atractiu, un interior més sofisticat, ampli i confortable i a unes mecàniques que, si és possible, encara són més equilibrades pel que fa a la potència i l'eficiència.

L'evolució es percep a simple vista amb un disseny exterior molt més modern i atractiu, tot i que aquest queda més patent a l'interior. Les mides exteriors són superiors: 4450 mm de longitud (+40), 1.870 mm d'amplada (+40) i 2.675 mm de batalla (+25). Aquestes xifres li permeten gaudir d'un generós espai interior per als ocupants. Tots els materials emprats a l'habitacle són de bona qualitat, els ajustaments són excel·lents i s'ha fet una feina impecable en l'apartat de la insonorització, la qual cosa, juntament amb uns seients ergonòmics i un ampli desplegament de sistemes de confort i infoentreteniment, fan del nou SsangYong Korando un cotxe que destaca per la seva qualitat de vida a bord.

El lloc de conducció està clarament enfocat cap al conductor i gaudeix d'una pantalla central de 8 polzades associada al sistema intel·ligent d'àudio amb connectivitat amb Apple CarPlay i Google Android Auto. Opcionalment es pot instal·lar un quadre d'instruments digital, presidit per una pantalla LCD a tot color de 10,25 polzades des de la qual es poden gestionar els assistents a la conducció de l'avançat paquet de seguretat SsangYong SASS.

Precisament la seguretat és un dels aspectes més evolucionats en el nou Korando, que inclou la frenada d'emergència autònoma associada a una càmera i a un radar, l'advertència de sortida del carril, el sistema de permanència al carril, l'alerta de distància de seguretat, l'alerta d'avançament del vehicle precedent, l'alerta de cansament, la lectura de senyals i les llums automàtiques.

Motors i acabats

El nou Korando arriba al mercat amb un motor gasolina turbo d'1,5 litres i 163 CV i amb un dièsel 1,5 de 136 CV. Tots dos poden equipar opcionalment, i segons la versió escollida, una transmissió automàtica fabricada per Aisin de 6 relacions amb lleves al volant. De sèrie la caixa de canvis manual també és de sis velocitats. El Korando s'ofereix amb sistema de tracció davantera de sèrie, podent equipar opcionalment la tracció a les quatre rodes connectable en les dues motoritzacions, segons l'acabat.

El nou Korando ja està disponible als concessionaris de la marca amb un preu de partida de 17.750 euros (o 185 euros al mes) amb motor gasolina i l'acabat a d'accés Urban, mentre que en dièsel el preu d'accés ascendeix a 22.500 euros. La gamma es completa amb les versions Premium i Limited amb les dues motoritzacions disponibles.