L'any 2018 un vehicle de Tesla amb el pilot automàtic activat es va accidentar després de topar contra una tanca que dividia la bifurcació d'una carretera a Califòrnia. El conductor del vehicle va morir. Dos anys després, una investigació de la Junta Nacional de Seguretat de Transport dels EUA (NTSB, per les sigles en anglès) ha conclòs que abans d'aquest accident, el vehicle s'havia dirigit repetidament al mateix lloc en viatges anteriors i que el conductor havia de redirigir manualment el vehicle. En un altre accident mortal, també amb un Tesla Model 3, en aquest cas a Florida l'any 2019, es va produir una situació similar.

Si bé la companyia adverteix que els conductors són responsables de mantenir el control del vehicle mentre fan servir el sistema, alguns no han estat prou atents i han permès que els vehicles es dirigeixin cap a zones perilloses que el sistema autònom del vehicle no detecta.

Els informes de la NTSB inclouen centenars de pàgines de dades sobre els accidents, però no hi ha conclusions sobre els motius que els van provocar.

Tesla ha assegurat que els conductors que fan servir el pilot automàtic s'accidenten amb menys freqüència que mentre condueixen manualment i publica informes trimestrals sobre les taxes d'accidents del pilot automàtic extretes de les dades de la companyia. El sistema recorda repetidament als conductors que són responsables de romandre atents i prohibeix l'ús del pilot automàtic quan s'ignoren les advertències.

El conjunt de sensors de Tesla generalment pot mantenir l'automòbil dins del carril on s'està circulant i frenar si el vehicle que va al davant frena, però la tecnologia no és adequada per detectar alguns objectes a la carretera.