14 de juny de 2020
14.06.2020
Diari de Girona
NOVETAT

Hyundai Santa Fe, evolució tot terreny

EL MODEL MÉS IMPORTANT DE LA GAMMA SUV COREANA FA 20 ANYS, AL LLARG DELS QUALS HA TINGUT QUATRE GENERACIONS QUE SÓN UN GRAN EXEMPLE DE COM S'HA TRANSFORMAT AQUEST SEGMENT

14.06.2020 | 13:06
Hyundai Santa Fe

El segment del tot terreny s'ha convertit, juntament amb les noves aplicacions de l'electricitat als sistemes de propulsió, en el gran protagonista de la indústria de l'automòbil al llarg dels últims anys. Un paper estel—lar que han adquirit els ara denominats SUV, crossover o tot camí, que no obstant això tenen les seves arrels en marques i models que marquen tendència en aquest mercat des de fa molts anys. Un clar exemple que dona suport amb rotunditat a aquesta afirmació és el de la marca Hyundai i el model Santa Fe.

El màxim exponent de la gamma off-road de la marca coreana compleix ara els seus primers 20 anys. Dues dècades, quatre generacions i més de 5.260.000 unitats venudes, que reflecteixen de manera clara com ha estat l'evolució del segment de moda.


ELS ORÍGENS

El Saló de l'Automòbil de Ginebra de l'any 2000 va ser l'escenari triat per Hyundai per presentar el primer Santa Fe. Un tot terreny de gran capacitat que incorporava un característic logotip propi amb el nom de la ciutat nord-americana i un sol, que s'ha mantingut amb el temps. El primer Santa Fe era el primer SUV de Hyundai i, des dels seus inicis, es va haver d'augmentar la producció a causa de la demanda procedent dels Estats Units.

Un concepte basat en la practicitat, una considerable grandària i espai interior i la versatilitat que li proporcionaven les seves aptituds tot terreny. Tot plegat van ser els atributs que el van portar a l'èxit. A més, el Santa Fe incloïa un equipament de sèrie d'allò més complet per a l'època, amb elements com l'aire condicionat, el reproductor de CD, els alçavidres elèctrics, o el sostre solar.

L'any 2006 arribava el seu substitut. La segona generació del Santa Fe creixia en tots els aspectes amb una major atenció al mercat americà, el seu lògic hàbitat natural. De fet, es va presentar al North American Motor Show de Detroit, on es van donar a conèixer nous detalls d'una gamma que disposava d'un nou motor dièsel de 2,2 litres i un V6 de gasolina actualitzat de 2,7 litres.

A més, el Santa Fe feia un pas endavant en matèria de tecnologia aplicada a la dinàmica de conducció amb el muntatge del control electrònic d'estabilitat (ESC) i l'ABS, i pel que fa a la seguretat portava aribags laterals de tipus cortina per a totes les files de seients, un monitor de pressió dels pneumàtics i reposacaps davanters actius de sèrie.

L'ERA DE LA CONNECTIVITAT

Amb la seva tercera generació (2012-2018), el Santa Fe revolucionava el seu disseny estrenant el concepte «Storm Edge» de Hyundai, alhora que entrava en l'era de la connectivitat. Sens dubte, una autèntica declaració d'intencions, que demostrava que era capaç d'endinsar-se en un terreny de sofisticació fins ara inexplorat per la marca coreana.

Un model més refinat estèticament, disponible tant amb 5 places com en versió llarga amb 3 files de seients per a 6 o 7 passatgers, i una pantalla tàctil opcional de 8 polzades amb navegador i connectivitat amb el telèfon.
Des del mes de setembre del 2018 Hyundai comercialitza la quarta generació de Santa Fe, ara posicionada en un nivell superior quant a tecnologia i posicionament, amb avançades solucions en els seus sistemes de tracció total i, sobretot, seguretat activa.

Compartir a Twitter
Compartir a Facebook
L'últim El més llegit