Seat ha llançat aquest dimarts la nova marca de mobilitat urbana "MÓ", dirigida especialment al públic jove per fomentar el transport individual a les ciutats, que s'estrenarà amb la fabricació de la moto "eScooter 125 ", la primera totalment elèctrica, i el patinet elèctric "eKickscooter 65".

Ho ha anunciat el vicepresident comercial de la companyia i director executiu de Cupra, Wayne Griffiths, i el responsable de Mobilitat Urbana, Lucas Casasnovas, durant la inauguració de Casa Seat, la nova seu de la companyia a Barcelona que aspira a convertir-se en un "aeroport de connexió de mobilitat de referència".

Es tracta de dos nous models que es reivindiquen com a alternativa "accessible i pràctica" a l'automòbil per incentivar la "mobilitat sostenible i neta" en les noves "societats urbanes", tal com ha explicat Griffiths.

D'acord amb el directiu, el centre d'operacions de Seat MÓ serà Casa Seat, des d'on es provaran i desenvoluparan els nous projectes relacionats amb la "micromovilitat" abans d'exportar-los als mercats internacionals.

Per la seva banda, Casasnovas ha detallat que l'"eScooter 125" tindrà un preu aproximat de 6.500 euros, que accelera de zero a 50 quilòmetres per hora en 3,8 segons - "més que suficient per a la ciutat" - i compta amb un sistema de bateria que es pot treure de la moto i arrossegar-l com si es tractés d'un carret.

Comptarà, a més, amb un sistema de subscripció amb una quota mensual de "menys de 200 euros" que inclourà la moto, l'assegurança i el manteniment sense cap tipus de compromís de permanència.

També hi haurà un model destinat al servei de mobilitat compartida, que arribarà als carrers en algunes setmanes amb un bagul específic per guardar els cascs, un suport per al telèfon i marxa enrere per facilitar les maniobres.

Pel que fa aL patinet elèctric, compta amb autonomia suficient per creuar dues vegades una ciutat de la mida de Barcelona: "Es pot anar deL Port Olímpic aL Tibidabo o de Barcelona a Mataró anada i tornada sense problema", ha asseverat Casanovas.

A l'esdeveniment HI han acudit diverses autoritats, encapçalades per la vicepresidenta quarta del Govern espanyol i ministra per a la Transició Ecològica, Teresa Ribera, que ha reafirmat el compromís de l'executiu "amb la transformació de la indústria del motor" i ha ressaltat que Espanya compta "amb una poderosa cadena de valor "que ha de permetre "estar ben posicionats en el futur".

La consellera d'Empresa i Coneixement, Àngels Chacón, ha animat Seat a considerar la Generalitat el seu "aliat" a l'escenari post-Covid-19, que està, ha dit, "ple de reptes però també d'oportunitats".

L'alcaldessa de Barcelona, Ada Colau, ha fet una crida a totes les administracions a col·laborar "per enfortir la indústria" al territori, especialment la de l'automòbil, que ocupa de manera "estable milers" de persones i que a hores d'ara es troba afectada pel tancament de l'activitat de Nissan a Catalunya.

Finalment, el president de Seat, Carsten Isensee, ha celebrat el pla d'impuls de Govern a el sector de l'automoció perquè és, ha asseverat, "un moviment en la direcció adequada per seguir desenvolupant el sector de l'automòbil" que "injecta optimisme" en el sistema.

Isensee ha destacat així que aquest pla ajuda la indústria "a bregar amb els efectes de la situació actual però, al mateix temps, no té una visió a curt termini sinó una a mig i llarg termini".