13 de juliol de 2020
13.07.2020
Diari de Girona

Contestar un WhatsApp equival a conduir 20 segons a cegues

La DGT mostra els autèntics perills d'utilitzar el mòbil mentre es condueix, calculant el temps que es perd i la distància que es recorre mentre estem distrets

13.07.2020 | 20:05
Contestar un WhatsApp equival a conduir 20 segons a cegues

Un no n'és conscient del perill real que suposa utilitzar el mòbil mentre es condueix, fins que li mostren les conseqüències d'aquesta mala pràctica. I no ens referim als accidents que crea o a les morts que causa en carretera -les distraccions són responsables de més del 20% dels accidents amb víctimes i del 35% de les defuncions-, sinó a quant temps apartem la vista de la carretera i a quina distància recorrem mentre mirem la pantalla, contestem una trucada o escrivim un missatge.

La Direcció General de Trànsit (DGT) ha elaborat un informe en el qual es plasma a la perfecció aquestes irregularitats perquè la societat es conscienciï del perill que suposa utilitzar el mòbil al volant.

Per exemple, respondre una trucada a través del mòbil quan circulem a 120 km/h, fa que recorrem 264 metres sense parar atenció a la conducció, la qual cosa suposa travessar longitudinalment dos camps i mig de futbol. O, també, conduir amb els ulls tancats durant vuit segons.



Si els que truquem som nosaltres i marquem el número de telèfon, haurem apartat la vista de la carretera durant 13 segons, el que suposa conduir de forma distreta i sense parar èmfasi al trànsit durant quatre camps i mig de futbol. Tant respondre una trucada com parlar després de marcar nosaltres el número, multiplica per quatre les possibilitats de tenir un accident.

Però sense cap dubte, el pitjor és enviar un SMS o un WhatsApp, ja que concentrar l'atenció en l'escriptura farà que, si circulem a 120 km/h, recorrem, ni més ni menys, que una distància de 660 metres, és a dir, més de sis camps i mig de futbol, totalment distrets. Això equival a la barbaritat de conduir durant 20 segons a cegues, multiplicant per 23 les probabilitats de desencadenar o patir un accident.

Una altra dada que reflecteix a la perfecció el perill que suposa utilitzar el mòbil al volant és que aquesta pràctica és igual a posar-nos a conduir amb 1,0 g/l d'alcohol, és a dir, el doble del permès per la legislació vigent.

Per a evitar aquesta mala pràctica entre els conductors, la DGT ha posat en circulació aquest estiu 15 furgonetes camuflades que s'encarregaran de multar a tots aquells que utilitzin el mòbil al volant. Aquestes furgonetes formen part del dispositiu de l'Operació estiu que va posar en marxa recentment la DGT amb al voltant de 1.300 radars.
Compartir a Twitter
Compartir a Facebook