El DS7 Crossback E-Tense és el màxim exponent de la gamma SUV electrificada de la marca de luxe francesa. El que distingeix aquest model dels ja comercialitzats amb motors gasolina i dièsel és el seu propulsor híbrid endollable, que li aporta més potència i una eficiència extraordinària. Combina un motor gasolina PureTech d’1.6 litres i 200 CV amb dos propulsors elèctrics: un que ofereix 110 CV col•locat a l’eix davanter i un altre de 112 CV al posterior. En conjunt els motors són capaços d’oferir 300 cv i 450 Nm de parell, gestionats per un canvi automàtic de vuit relacions.

Els motors elèctrics s'alimenten d'una bateria de 13,2 kWh situada sota l'habitacle que permeten al DS 7 Crossback E-Tense recórrer 58 km en mode 100% elèctric. Un cop esgotades les bateries aquest SUV híbrid endollable pot recar-regar-les en només una hora i quart a través d'una connexió de corrent Wallbox de 32 A, mentre que si es fa en un endoll domèstic necessitarà unes 8 hores.

CONDUCCIÓ 100% PLAENT

El DS7 Crossback E-Tense és un cotxe tan eficient com potent, ja que combina un consum mitjà d’1,3 l/100 km amb unes extraordinàries prestacions: 0 a 100 km/h en 6,1 segons i 220 km/h de velocitat màxima, podent arribar als primers 135 km/h en mode 100% elèctric.

Un sistema de selecció de modes de conducció permet dotar al DS 7 Crossback PHEV de diferents personalitats segons les nostres necessitats. En qualsevol cas, però sobretot en el mode Sport, el SUV francès es mou amb una sorprenent facilitat pel seu volum i pes.

Les acceleracions, tant des d'aturat com en recuperacions, són molt contundents gràcies a la potència instantània del parell motor i a la tracció 4x4 que li atorga la potència provinent del motor elèctric situat a l'eix posterior. A més, disposa d’una cinquena opció anomenada E-Save que permet reservar energia elèctrica i potenciar els sistemes de regeneració per poder disposar d'autonomia sense emissions quan ho desitgem.

Però més enllà dels modes de conducció, el DS7 Crossback E-Tense destaca sobretot per la seva qualitat de rodament i la facilitat de conducció. Una direcció increïblement suau, unes reaccions progressives i unes suspensions molt permissives fan que el SUV faci la sensació de volar a escassos centímetres de l'asfalt, sobretot si circula en mode elèctric. Aquestes sensacions es multipliquen si deixem actuar la seva insuperable tecnologia de conducció semiautònoma anomenada DS Connected Pilot.