Si hi ha un vehicle que ha marcat una fita en la història de Hyundai és el Santa Fe. El SUV de referència del segment D afronta ara una profunda renovació que el fa millorar la qualitat dels materials i els acabats.

Disseny més audaç i INCONFUSIBLE

Al frontal destaca la nova graella amb el logo gran i molt centrat, així com una trena àmplia que arriba fins a la nova signatura lumínica en forma de «T» i que incorpora llums led. A la part inferior el para-xocs, també de nou disseny, cobreix el càrter i s’integra en la defensa mitjançant dues columnes en la mateixa tonalitat. La part posterior també presenta una nova firma lumínica amb unes òptiques que s’uneixen mitjançant una línia led.

Les novetats continuen a l’interior del nou Santa Fe. Sobretot destaca la consola central, els botons estan ordenats de forma intel·ligent i pràctica. Als del sistema d’infotainment, l’equip d’àudio o el navegador s’hi sumen els de la climatització. El segueix el nou canvi de marxes, que incorpora botons que ens permeten engranar les marxes i activar el fre de pàrquing.

A la seva dreta incorpora una roda que permet triar entre els diferents modes de conducció (Eco, Comfort, Sport i Smart).

El Hyundai Santa Fe disposa de 7 places i un maleter de 634 litres si utilitzem 5 places. Per a la seva capacitat no és un vehicle excessivament llarg, ja que mesura 4.785 mil·límetres de longitud. La batalla de 2.785 mm permet que les places siguin àmplies.

Pel que fa a motoritzacions, Hyundai continua apostant per aquells clients que fan molts quilòmetres al cap de l’any i manté un propulsor dièsel 2.2 CRDI de 200 CV. El fabricant coreà dóna també el salt a l’electrificació amb un model híbrid que utilitza un motor 1.6 TGDI de 230 CV i un híbrid endollable amb 265 CV. Aquest ofereix una autonomia de 58 km en mode totalment elèctric, encara que si circulem en ciutat podem arribar als 69 km amb una conducció eficient. La frenada regenerativa s’ocupa de carregar la bateria. Depenent de les circumstàncies de la conducció, el mode Híbrid alterna de manera imperceptible entre el motor elèctric i el convencional, i en ocasions fa servir els dos a el mateix temps.

Ofereix quatre acabats diferents. El d’entrada és el Klass, que tot i ser el bàsic ofereix llantes d’aliatge de 17 polzades, sensors d’aparcament, fars davanters de led o botó d’arrencada sense necessitat de clau. El segueix l’acabat Maxx, el Tecno i l’Style.

Pel que fa a preus Hyundai ha decidit igualar les tarifes de les versions dièsel i híbrida, que parteixen dels 44.500 euros sense descomptes. Si es finança i s’aporta un vehicle a canvi podríem arribar als 7.200 euros de descompte. En el cas de l’híbrid endollable el preu arrenca en 53.200 euros sense descomptes que, però si ens acollim al pla Moves III, financem i aportem un cotxe, podria arribar als nou mil deu euros de descompte.