El Compass suposa el 40% de les vendes de Jeep a Europa, de manera que la seva renovació suposava tot un repte per a la marca nord-americana. I el cert és que han superat el repte amb nota, ja que el model ha millorat notablement en tot allò en que li calia : qualitat general, tecnologia i adaptació elèctrica.

Salt de QUALITAT

Aquesta evolució no es nota gaire en el disseny exterior, continuista però sens dubte més atractiu gràcies a elements com els fars Full led més fins (de sèrie en tota la gamma), llums diürnes també d’aspecte més allargat, fars antiboira reubicats als extrems del para-xocs i la llegendària graella Jeep en una posició més elevada i dividida en dues seccions.

Salt de QUALITAT

A l’interior sí que s’aprecia una gran evolució, amb un estil més modern i sofisticat que aconsegueix transmetre una major sensació de qualitat general. A l’habitacle destaca la pantalla situada sobre el quadre de comandaments, que pot ser de 8,4 o 10,1 polzades i que està acompanyada d’un quadre d’instruments digital full HD de 10,25 polzades.

Però sens dubte la millora tecnològica més important és la que fa del Compass 2021 el primer Jeep que incorpora la tecnologia Uconnect 5, amb un sistema operatiu Android i connectivitat 4G. Entre altres coses inclou Apple CarPlay i Android Auto sense fils o navegador TomTom amb reconeixement de veu natural.

El salt tecnològic no només s’enfoca a la connectivitat i l’infoentreteniment, sinó que també s’ha optimitzat notablement la seguretat amb moderns sistemes ADAS d’última generació que permeten al Compass 2021 ser el primer Jeep d’Europa amb conducció autònoma de nivell 2.

GRAN gamMa de motors

El Compass s’ofereix amb motors capaços d’adaptar-se a qualsevol necessitat gràcies a la seva gran varietat. El propulsor dièsel 1.6 MultiJet II s’ha optimitzat per tal de desenvolupar 130 CV (és a dir, 10 més que abans) en combinació amb un canvi manual de sis velocitats i tracció davantera. L’oferta gasolina es basa en el motor turbo GSE de 4 cilindres i 1.3 litres amb dos nivells de potència: 130 CV en combinació amb un canvi manual de sis velocitats o 150 CV juntament amb un canvi automàtic de doble embragatge en sec (DDCT). Això sí, tots dos són de tracció davantera.

Però la novetat més important en l’apartat tècnic és la integració de la propulsió híbrida endollable amb el motor turbo de 4 cilindres i 1.3 litres amb tecnologia PHEV. Disponible amb 190 o 240 CV i 270 Nm de parell, aquest motor es combina amb un canvi automàtic de sis velocitats i gaudeix sempre de la tracció total intel·ligent eAWD. El motor elèctric, situat a l’eix posterior, s’alimenta d’una bateria d’11,4 kWh que permet una autonomia 100% elèctrica d’entre 47 i 49 km en funció de la versió.