El segment de la cilindrada mitjana s’ha convertit en el gran protagonista del mercat de l’scooter. Una oferta de models que se situa aproximadament al voltant dels 300 cc i entre els quals el BMW C400 disposa d’un més que destacat paper.

Polivalència PREMIUM

I és que la presència de la marca alemanya en aquest competit mercat fa anys que és notable, i cada dia se’n veuen més motos del departament Motorrad a les nostres ciutats i pobles.

Polivalència PREMIUM

Aquest fet es reflecteix de manera clara en unes notables xifres de vendes que ara BMW Motorrad pretén consolidar amb la posada en escena del renovat catàleg C400 en les seves corresponent versions X i GT.

Per a aconseguir-ho tots dos models s’han sotmès a una actualització estètica que ha afectat diversos àmbits: d’una banda el de la motorització, i d’altra aspectes dinàmics i d’equipament. Tot plegat es tradueix en un notable reforç que fa que aquest model es posicioni com una clara alternativa de tall premium als tot poderosos fabricants japonesos Honda, Yamaha, Kawasaki o Suzuki.

En primer lloc tots dos models estrenen una nova paleta de colors, en la qual destaquen l’acabat Sport per al més desenfadat i esportiu C400 X i el Triple Black per a l’elegant gran turisme C400 GT.

El motor dels C400 s’ha adaptat a la normativa Euro 5 per ajustar les seves emissions, tot i que manté els valors de potència (34 CV a 7.500 rpm) i de parell (35 Nm a 5.750 rpm) de les versions anteriors.

Però també han rebut diverses novetats tècniques, d’entre les quals cal esmentar la incorporació d’un accelerador electrònic ride by wire, així com la nova gestió del motor i l’optimització de l’embragatge centrífug i del ralentí.

En matèria de consum BMW anuncia una despesa de 3,5 litres cada 100 km i una autonomia superior als 300 km. Pel que fa a la part cicle de la moto, s’ha millorat el recalibrat del control d’estabilitat (ASC) i s’han muntat unes noves pinces de fre que ofereixen un punt de pressió més estable.

Els actualitzats C400 també reforcen la seva vessant més pràctica amb una millor il·luminació, que en aquest cas procedeix de la part superior de l’espai que es troba situat sota el seient i que és capaç d’oferir un volum de càrrega de 31 litres, ampliables fàcilment fins als 45 litres si es desplega l’innovador sistema Flexcase.

A més, a l’endoll de corrent de 12 volts se li afegeix una presa USB al compartiment porta objectes davanter dret.

Pel que fa als preus, la nova gamma BMW C400 X i C400 GT ja està a la venda a la xarxa ofcial de BMW Motorrad per una tarifa d’accés de 6.990 euros i de 7.990 euros per a la versió més equipada, la GT.