L’oferta de motors per al model C4 de la marca francesa Citroën es completa ara amb un nou propulsor tèrmic, que respon al nom de Puretech 155 S&S EAT8. Aquesta nova mecànica és una evolució del conegut Puretech que incorporen molts models del grup PSA amb menors potències i prestacions.

A la cimera dels TÈRMICS

El que ara equipa el C4, i que respon al nom de Puretech 155, posseeix una cilindrada de 1.199 cc i es configura en arquitectura de 3 cilindres amb 4 vàlvules per cilindre. Rendeix 155 CV i va associat a una caixa de canvis automàtica de 8 relacions que es coneix com EAT8.

A la cimera dels TÈRMICS

El C4 Puretech, un «made in Spain» que es fabrica a Villaverde (Madrid), s’emmarca en el segment C, que suposa el 48% de les vendes de turismes a Espanya. En el seu segment ha estat líder de vendes a particulars i segon de les seva categoria.

A la cimera dels TÈRMICS

NOU CONCEPTE COMPACTE

Amb una longitud de 4,360 metres i una altura lliure al terra de 156 mm, el C4 presenta «un disseny audaç i distintiu sota un concepte únic. És un cotxe comodíssim i agradable de conduir que uneix els avantatges d’una berlina i un SUV», segons va manifestar a la seva presentació Carlos Adam, cap de producte de Citroën. Adam va desglossar altres característiques del C4, com l’excel·lent aerodinàmica que influeix en la reducció de consum i emissions, l’habitacle renovat amb quadre de comandaments esportiu i actual de línies rectes i els cinc ambients de l’interior, així com la gran superfície de vidre (4,35 m2), els 7 colors disponibles amb 5 packs de personalització, els seients Advanced Comfort i l’Smart Pad Support Citroën en primícia mundial.

A la cimera dels TÈRMICS

Una experiència de confort reforçada per 20 tecnologies d’ajuda a la conducció que inclouen el Highway Driver Assist (dispositiu de conducció semi-autònoma de nivell 2), sis tecnologies de connectivitat i les 16 zones d’emmagatzematge interior amb capacitat per a 39 litres.

Adam no va voler oblidar «la postura de conducció d’altura sobreelevada i única amb un punt de visió d’1,22 metres, més elevat que la competència». Aquest fet redunda en una millor visibilitat i augmenta la seguretat.

Per la seva banda Àngel de Lucas, director tècnic de la marca, va insistir en «el concepte 3 cilindres amb turbo del Puretech 155 S&S EAT8, el seu pes reduït en 18 kgs i les seves prestacions, assolint els 208 km/h de velocitat màxima i accelerant de 0 a100 en 8 , 5 segons».

Així mateix, va descriure el sistema de suspensió, format per un eix davanter amb rodes independents de tipus pseudo Mac Pherson amb suspensió metàl·lica de molles espirals, amortidors de xoc hidràulic i barra anti balanceig. I darrere l’eix de travessa deformable amb suspensió metàl·lica de molles espirals i els amortidors de xoc hidràulic. Els frens porten discos a la 4 rodes.

El C4 fabricat a Madrid disposa també d’altres propulsors tèrmics, així com un d’elèctric. El client pot triar entre tres tipus de motoritzacions eficients i prestacionals: 100% elèctric de 136 CV amb una autonomia de 350 km que permet una gran llibertat de moviments, un tèrmic de nova generació Euro 6d de gasolina Puretech de 100 a 155 CV o un dièsel BlueHDi de 110 a 130 CV. Els motors tèrmics recorren a caixes de canvis BVM6 manuals de 6 velocitats o automàtiques EAT8 de vuit relacions.