Ja estem de tornada. Amb el Saló de Munic (IAA Mobility) tornen els salons presencials a Europa. Des d’aquella fatídica cancel·lació del Saló de Ginebra del 2020 per culpa de la covid-19, el continent estava orfe d’esdeveniments com la mostra bavaresa, a la qual seguirà a finals de setembre l’Automobile Barcelona en un exemple que el sector està treballant per reactivar el ritme perdut.

L’automòbil s’endolla a Munic

L’activitat arrenca motors amb força en el sector i, tot i que moltes marques no han acudit a l’esdeveniment (amb l’absència notòria del grup Stellantis) hem pogut veure novetats importants a la mostra alemanya.

L’automòbil s’endolla a Munic

NOVES PROPOSTES D’EXPOSICIÓ

Com era d’esperar l’electrificació ha estat la protagonista d’aquest Saló de Munic, amb cotxes endollables protagonitzant la majoria de les presentacions.

L’automòbil s’endolla a Munic

Però atenent al concepte de mobilitat, la mostra alemanya ha disposat de dos centres d’atenció, un a la fira pròpiament dita amb les principals novetats de les marques, espai per a proveïdors i noves propostes, i una altra part destinada més a apropar el saló al gran públic amb espais habilitats per les pròpies marques en els principals llocs del centre de la ciutat (fet impensable a Barcelona, és clar).

Un total de nou espais s’obren a Munic per acollir novetats com les d’Audi, Kia i Porsche, que han preferit el carrer a la moqueta de la sala. La ciutat s’ha omplert de bicicletes, cotxes elèctrics i espectacles per concebre una nova fórmula de saló.

renault presenta el megane e-tech

Renault ha estat una de les marques més actives en aquesta edició de l’IAA de Munic. De fet, ha estat l’única marca francesa que ha apostat per tornar a mostrar-se en públic després de la pandèmia. La gran novetat ha estat el Megane e-Tech, la primera versió 100% elèctrica del supervendes que arribarà a Espanya a principis de l’any vinent. Té una longitud de 4,2 metres, ofereix 218 CV de potència i la seva bateria de 60 kWh de capacitat s’ha fet el més compacta possible per oferir un major espai interior que els seus rivals directes, la família ID. de Volkswagen.

jogger i la nova era dacia

El Dacia Jogger arribar per apropar la mobilitat a les famílies nombroses. Té un preu inicial inferior als 15.000 euros i és una revisió del Duster, del qual hereta el disseny frontal i interior. Té una longitud de 4,55 metres i l’any 2023 estrenarà una mecànica híbrida de 140 CV.