Toyota ha desenvolupat el nou Yaris Cross pensant especialment en el mercat europeu, amb l’objectiu de completar la seva gamma SUV i d’aconseguir el lideratge del segment més important d’alguns dels seus mercats. El SUV compacte del segment B de la marca japonesa es basa en la plataforma TNGA-B i es produirà, juntament amb l’utilitari Yaris, a la planta txeca de Kolin, de la qual és única propietària des d’aquest passat mes de gener.

Reforços CROSSOVER

El Yaris Cross destaca en la família Yaris per presentar-se com un cotxe completament diferent a les altres dues propostes. En termes estètics destaca per la seva robustesa i per elements inèdits en la gamma Yaris, com ara la forma dels seus fars davanters o posteriors, que són full LED per primera vegada. El frontal és coherent amb la seva condició de SUV i certament recorda al que ja hem vist al RAV4. Destaquen les seves llantes de fins a 18 polzades, per bé que són de 17 de sèrie.

Reforços CROSSOVER

Per grandària és nou centímetres més alt que l’utilitari (arribant als 1,56 metres) i 24 centímetres més llarg, amb un total de 4,18 metres. Toyota assegura que se situa en el centre del segment pel que fa a longitud, mentre que és més baix que la majoria dels seus rivals. El seu maleter ofereix una capacitat total de 397 litres, una xifra realment bona i que el fa situar-se entre els líders del segment.

L’interior és molt similar al de l’utilitari pel que fa al disseny, tot i que novament presenta novetats en alguns elements, com ara la consola central o els panells de les portes, amb nous materials que eleven la sensació de qualitat percebuda.

Es manté la pantalla flotant de vuit polzades com a porta d’entrada al sistema d’infoentreteniment. Toyota assegura haver millorat el seu funcionament i és compatible amb els telèfons mòbils més habituals. Per la seva banda el quadre d’instruments també es renova, amb una pantalla situada entre els indicadors de la gestió de la càrrega i els nivells que serveix de velocímetre i ofereix informació extra d’aspectes com el consum o el flux d’energia.

Una única motoriTZACIÓ

Mecànicament disposarà d’un únic motor híbrid convencional de 116 CV de potència i 120 Nm de parell màxim a partir d’un motor tricilíndric d’1.5 litres associat a una caixa de canvis ECVT de transmissió variable. Toyota assegura que la seva bateria de 177,6 V és capaç de generar el doble d’energia en frenades i de subministrar un 50% més de potència en acceleracions. És, a més, més lleugera que la seva predecessora, pesant tot just 27 quilos. Tot i que la seva autonomia és curta, pot arribar en mode elèctric fins als 130 quilòmetres per hora.

Està disponible amb tracció davantera o tracció total intel·ligent AWD-i, que equipa un motor elèctric independent a l’eix posterior i ofereix un repartiment de parell d’entre el 100:0 per a l’eix davanter i fins al 40:60 pel posterior, en funció de les condicions de la marxa i el mode de conducció triat. La marca no descarta ampliar l’oferta mecànica en un futur.

Amb tot, homologa un consum d’entre 4,7 i 5,1 litres cada 100 quilòmetres i unes emissions d’entre 106 i 116 grams de CO2 per quilòmetre.

El Toyota Yaris Cross ja està a la venda a Espanya per un preu que arrencarà en els 23.350 euros. De sèrie en el seu acabat més bàsic anomenat Active Tech, el SUV japonès ja ofereix moltes de les funcions del Toyota Safety Sense, com ara el sistema precol·lisió amb assistència a la direcció, el control de creuer adaptatiu, el reconeixement de senyals, el sistema de manteniment de carril i assistència a la direcció i el coixí de seguretat central.

La forquilla de preus arriba als 30.300 euros de la Premiere Edition, l’opció més completa amb tracció total. L’acabat Adventure també ofereix aquest sistema 4x4, mentre que l’Active Tech, l’Style i l’Style Plus són de tracció davantera. La marca ofereix, si s’opta pel finançament, 1.850 euros de descompte.