Renovar el vaixell insígnia d’una marca és complicat, però Range Rover ho ha aconseguit amb escreix. El seu interior és molt luxós, tecnològicament equipa els darrers avenços i el seu disseny exterior és impressionant, molt elegant i més modern que mai. Això sí, manté el caràcter i l’esperit de tot terreny de luxe que s’espera en un Range Rover.

nou disseny. La cinquena generació del Range Rover presenta un aspecte molt elegant, que s’assembla notablement al de l’espectacular Velar. 

Mentre no arribi la variant 100% elèctrica (prevista per al 2024), el Range Rover de cinquena generació s’ofereix a Espanya en versions de gasolina –amb un potent motor V8 de 5.5 litres sobrealimentat amb 530 CV de potència–, dièsel d’hibridació lleugera i híbrides endollables (PHEV) de 440 i 510 cavalls.

Més elegant i MODERN

Les versions híbrides, a la venda a partir del gener i associades a la carrosseria curta, equipen una bateria molt més potent que la introduïda durant la generació anterior (38,2 kWh), amb què l’autonomia elèctrica es dobla i arriba fins als 100 quilòmetres en cicle WLTP. Totes dues comparteixen un motor elèctric de 105 kW/201 CV, de manera que la diferència de potència total la defineix el motor de combustió associat. La bateria dels PHEV admet una potència màxima de 50 kW en recàrrega de corrent continu, gràcies a la qual recupera el 80% de la seva capacitat en una hora. Per la seva banda, en un endoll de 7,2 kW es carrega completament en unes cinc hores.

DISSENY ESPECTACULAR

Aquesta nova generació crida l’atenció pel seu disseny exterior modern, atractiu i molt elegant, que s’inspira clarament en l’estètica del Velar. Ara els fars són més estilitzats i rectangulars, amb una nova tecnologia LED digital d’alta definició de forma opcional. La graella llueix uns generosos marcs cromats i la carrosseria presumeix d’un lateral net i elegant, amb una gran línia horitzontal que sorgeix des dels fars davanters fins a la part posterior. Destaquen també les seves imponents llantes de 23 polzades.

Per darrere és on veiem la zona més innovadora d’aquest Range Rover 2022, amb uns nous pilots verticals units amb una peça horitzontal fosca amb la inscripció Range Rover. La porta del maleter (òbviament renovada) és un clàssic de la marca, ja que s’obre en dues peces i disposa d’una safata retràctil elèctrica.

QUATRE, CINC, SIS O SET PLACES

Està disponible amb dues longituds de carrosseria: SWB de 5,05 metres i LWB de 5,25. Aquest darrer es pot adquirir amb cinc o quatre places, en aquest cas amb dos seients posteriors Executive. La variant llarga pot incorporar set places i un maleter de 317 litres. Amb cinc seients la capacitat augmenta fins als 1.000 litres.

Aquest model introdueix els darrers avenços tecnològics de la marca. El seu lloc de conducció és completament digital i hi destaca especialment el renovat sistema d’infoentreteniment Pivi Pro, visible a través d’una pantalla tàctil central de 13,7 polzades de disseny flotant i d’un quadre d’instruments amb pantalla corba de 13,1 polzades. Aquest sistema ens permetrà, a més, rebre actualitzacions sense fils, els serveis d’Alexa i la connectivitat amb Apple CarPlay i Android Auto. També els passatgers del darrere podran gaudir de pantalles tàctils ajustables d’11,4 polzades.

Tot això es combinarà amb un nivell d’acabats i confort propi dels segments de luxe, incloent un nou apartat d’insonorització i, en les versions més altes, còmodes seients amb regulació elèctrica en 24 posicions i massatge.

La gamma del nou Range està formada per cinc acabats: SE, HSE, Autobiography, First Edition- que coincideix amb el llançament del model- i SV, que dona nom als exemplars més esportius i que alhora contempla tres paquets diferents: Signature, Serenity i Intrepid, els dos darrers disponibles durant els tres mesos posteriors al llançament.El nou Range Rover ja es pot adquirir a Espanya des de 143.300 euros, que és el que la marca demana pel model d’accés a la gamma SWB D300 MHEV SE.