Diari de Girona

Diari de Girona

Estrena «PHEV»

LA MARCA JAPONESA presenta la seva NOVA tecnologia híbrida endollable en UN model que se situa al capdamunt de la seva gamma CROSSOVER

interior. Dues pantalles digitals de dimensions considerables comparteixen protagonisme amb els botons físics a l’hora de manipular els menús del vehicle. El maleter té 570 litres de capacitat. mazda

Amb el CX-60 Mazda s’enfrontava a un complex repte, ja que havia de mantenir el seu ADN de conducció al primer model híbrid endollable de la seva història. És un SUV de segment D que se situa per sobre del CX-5 amb unes mides de 4.745 mm de longitud, 1.890 mm d’amplada i 1.680 mm d’altura, sent la seva distància entre eixos de 2.870 mm. L’habitacle pot acollir còmodament quatre adults o fins i tot cinc sense massa complicacions si s’ocupa la plaça central posterior, i el seu maleter és de 570 litres.

Estrena «PHEV»

El CX-60 utilitza, a més, una nova plataforma modular que més endavant servirà de base per a models híbrids, altres híbrids endollables i completament elèctrics. De fet, sobre aquesta plataforma anomenada Skyactiv Multi-Solution Scalable ArchitectureMazda té pensat llançar d’aquí a 2025 cinc cotxes híbrids, quatre PHEV més i tres totalment elèctrics. I a partir del 2025 n’arribaran més.

Estrena «PHEV»

63 km d’AutonomIa elÈctrica

El sistema híbrid endollable del CX-60 combina el motor gasolina de 2.5 litres Skyactiv-G del CX-5 amb un motor elèctric de 173 CV (129 kW) que, treballant plegats, són capaços de generar una potència de 327 CV i un parell de 500 Nm. El propulsor elèctric s’alimenta d’una bateria d’ions de liti de 17,8 kWh i s’anuncia una autonomia elèctrica de 63 km.

Estrena «PHEV»

Es pot recarregar del 0 al 100% en 2 hores i 20 minuts amb el carregador de 7,2 kW que el CX-60 ofereix de sèrie. Ofereix diversos modes de conducció que modifiquen l’entrega de potència del cotxe: EV, Normal, Sport i Off-Road. Sigui com sigui, una de les claus per al bon rendiment del sistema PHEV és el nou canvi automàtic de 8 relacions. El CX-60 té tracció permanent a les quatre rodes però amb matisos, ja que el sistema que empra el converteix en un tracció posterior per defecte que pot enviar potència a l’eix davanter quan sigui necessari.

De l’interior en destacaríem l’amplitud, la magnífica qualitat dels materials, ajustaments i acabats i la presència de pantalles de mida considerable però no enorme que comparteixen protagonisme amb els botons físics a l’hora de manipular els menús del vehicle. S’hi ofereixen quatre nivells d’equipament: Prime-line, Exclusive-line, Takumi i Homura. Totes elles ofereixen climatitzar bizona, pantalla tàctil central TFT en color de 12,3’’, ràdio DAB, Bluetooth, Apple CarPlay i Android Auto sense fils, navegador i control de creuer.

El Mazda CX-60 ja es pot reservar a un preu inicial de 50.268 euros amb el motor PHEV, tot i que està prevista l’arribada de dos motors més: aquest mateix 2022 arribarà el gasolina e-Skyactiv X de nova generació amb 3.0 litres i 6 cilindres en línia, i ja de cara al 2023 serà el torn del dièsel e-Skyactiv-D de 3.3 litres i també de 6 cilindres amb dues variants de potència. Tant els gasolina com els dièsel disposaran de l’etiqueta ECO de la DGT, ja que integraran un sistema microhíbrid de 48V.

Compartir l'article

stats