Quiosc

Diari de Girona

Temps d’ELECTRIFICACIÓ

500 x i tipo s’incorporen a la gamma mild hybrid de 48v amb una motorització de 130 cv de potència

detalls. Les versions Hybrid del 500X (foto superior) i del Tipo equipen el nou acabat RED amb una terminació específica. Al Tipo aquest nou motor està disponible per a totes les seves variants, inclosa la carrosseria Cross. fiat

Cada fabricant de la indústria de l’automòbil té més que definida la seva estratègia d’electrificació. I en el cas de Fiat ja han conclòs la que podríem anomenar la seva fase inicial. La marca italiana ha tancat aquesta etapa amb la presentació dels nous 500 X i Tipo Hybrid. Es tracta de dos models que s’incorporen a l’oferta de models amb hibridació lleugera de la marca, que juntament amb la versió 100% elèctrica del Fiat 500 fan que la totalitat del catàleg del fabricant italià disposi d’una alternativa electrificada.

Temps d’ELECTRIFICACIÓ

Es tracta d’un primer pas que precedirà d’altres més importants, com per exemple que a partir de l’any 2024 cada nou Fiat a Europa serà totalment elèctric i, tres anys després, la marca transalpina renunciarà de manera definitiva als combustibles fòssils al Vell Continent.

Temps d’ELECTRIFICACIÓ

Mild hybrid de 48V

Fiat ha escollit la tecnologia microhíbrida per a continuar desenvolupant el procés de transició elèctrica. Una alternativa ja aplicada als seus models més reeixits i que ara arriba en versió de 48V als 500 X i Tipo. Es tracta d’un sistema que combina el motor de benzina FireFly de 4 cilindres i 1.5 litres (130 CV de potència i un parell de 240 Nm) amb un motor elèctric de 48 volts i 15 kW, així com amb un nou canvi automàtic de doble embragatge i 7 velocitats.

El funcionament del motor principal es recolza en una segona unitat elèctrica BSG amb arrancada silenciosa, així com en un motor elèctric que facilita que el vehicle pugui viatjar amb el motor de combustió interna apagat. Gràcies a les seves característiques tècniques aquest motor es presenta com el primer de la sèrie Hybrid que utilitza el motor elèctric desconnectat completament del de gasolina, que pot romandre inactiu fins a un 47% del temps segons el cicle total WLTP i fins a un 62% en recorreguts estrictament urbans. D’aquesta manera, des de la marca asseguren que aquest nou Hybrid de 48 volts redueix de manera clara el consum en comparació amb l’1.6 dièsel que utilitzen tots dos models; 4,7 litres cada 100 km enfront dels 5 del Tipo dièsel i 5,1 litres de mitjana enfront dels 5,4 litres del 500X dièsel. A més, aquesta nova generació Hybrid aconsegueix reduir les emissions de CO2 fins a un 11%.

Una altra conseqüència directa de les millores introduïdes en aquests motors mild hybrid és l’augment de les prestacions gràcies al subministrament de parell pràcticament instantani de l’e-motor, de manera que es presenta com la versió amb millor acceleració de 0 a 100 km/h de les gammes Tipo i 500 X amb 9 i 9,4 segons respectivament.

A més, el subministrament d’energia híbrid facilita que el cotxe es mogui únicament amb electricitat en determinades condicions, com per exemple en desplaçaments curts sense trepitjar l’accelerador, maniobres d’aparcament o embussos. Això sí, en aquests casos serà necessari disposar d’un nivell de càrrega sufici, tot i que la bateria pot recuperar energia en processos de frenada i de desacceleració.

El nou Fiat Tipo Hybrid està disponible amb les carrosseries de 5 portes, SW i Cross, així com en un total de 5 nivells d’acabat entre els quals s’inclou la versió especial RED. Els preu inicial de la gamma és de 27.000 euros. En el cas del 500X Hybrid, la gamma s’estructura al voltant de les terminacions Club, Cross, Sport, Yacht Club Capri i RED, així com de les variants de carrosseria berlina i Dolcevita. El preu de partida és de 29.000 euros.

Compartir l'article

stats