L'Organització de Consumidors i Usuaris (OCU) ha publicat el seu rànquing anual de les millors marques de pneumàtics del mercat després d'analitzar amb deteniment els resultats obtinguts d'una enquesta realitzada a 52.000 conductors de cinc països europeus. Tots ells van haver de respondre dues preguntes: quins pneumàtics utilitzaven i quan va ser l'última vegada que van reemplaçar els pneumàtics del seu vehicle.

D'aquesta enquesta se'n poden extreure diverses conclusions bastant interessants. En primer lloc, que el 96% dels conductors usa pneumàtics d'estiu durant tot l'any. En segon lloc, que el motiu principal pel qual es canvien els pneumàtics és el desgast d'aquests. De fet, el 71% dels usuaris espanyols canvia els pneumàtics del seu cotxe quan la goma ja està feta servir. I en tercer lloc, que el 18% dels conductors enquestats reemplaça els pneumàtics del seu cotxe com a mesura de prevenció, és a dir, per seguretat; mentre que la resta d'usuaris es veuen obligats a fer-lo després d'un accident, la rebentada d'una roda o algun altre defecte.

Finalment, cal esmentar que només un 1% dels enquestats opta pels pneumàtics de segona mà o recondicionats; gairebé tots els altres confien en el seu taller o trien directament uns pneumàtics nous.

Quines són les marques de pneumàtics més duradores?

Després d'analitzar els resultats de les enquestes, l'OCU ha elaborat una llista en la qual apareixen ordenades (de millor a pitjor) totes les marques de pneumàtics en termes de resistència. A més, en la següent taula es pot veure la mitjana de quilòmetres que els conductors enquestats van fer amb els pneumàtics abans d'haver de canviar-los per uns models nous.

Marques i els quilòmetres recorreguts abans del desgast

Marques i els quilòmetres recorreguts abans del desgast

Com pots veure en la taula superior, els pneumàtics de la marca Yokohama són els més duradors i resistents, ja que són els que més quilòmetres recorren sense desgastar-se. Segons les xifres de l'enquesta de l'OCU, els pneumàtics d'aquesta marca han de reemplaçar-se després de més de 44.600 quilòmetres d'ús.