Diari de Girona

Diari de Girona

Un familiar a CONTRACORRENT

La marca coreana aposta pel monovolum amb un nou model de 7 o 9 places i motor dièsel

monoespai. El nou Staria combina una futurista imatge de monovolum amb un interior de 7 o 9 places i una capacitat de maleter d’entre 117 i 1.303 litres. | HYUNDAI

El segment dels monovolums s’està quedant orfe de models. Moltes marques han preferit apostar pels SUV abans de mantenir als seus catàlegs els vehicles de tall familiar que tant èxit van aconseguir anteriorment. L’espai, aquest bé que les famílies valoren com mai, està fent que en ocasions els SUV no ofereixin el que realment es necessitaria. És per això que fabricants com Hyundai veuen en aquesta incipient necessitat una bona oportunitat.

imaTGE PRÒpia. El frontal de l’Staria es caracteritza per la seva àmplia graella i els mòduls laterals de LED que acullen les unitats principals de llum.  | HYUNDAI

Així, la marca coreana ha introduït a Espanya l’Staria, un monovolum dels de tota la vida. Es tracta d’un vehicle gran, gairebé un furgó amb una longitud de 5,23 metres i que arriba al mercat obviant l’aposta de l’electrificació. Sí, no ens hem equivocat. El nou Staria ni és híbrid ni elèctric, és un dièsel com la copa d’un pi. Perquè per més que se’n parli, fins al final dels motors de combustió encara queda un temps i Hyundai vol ser-hi present fins a l’últim moment amb vehicles sostenibles, eficients i, sí, per què no, dièsel.

Un familiar a CONTRACORRENT

Aquest monovolum, que gairebé no té rivals al mercat pel que fa a espai i habitabilitat, ofereix una capacitat de maleter d’entre 117 litres amb totes les files de seients desplegades i 1.303 amb 5 places. Tot això gràcies a una bona plataforma que li permet disposar d’una distància entre eixos de 3,27 m. És així com aconsegueix aquest espai per poder oferir entre 7 i 9 places, totes molt àmplies i amb seients individuals que garanteixen un bon confort en viatges de llarg recorregut.

Un familiar a CONTRACORRENT

El preu adequat

Però que Hyundai aposti per segment dels monovolums no vol dir que ho faci amb uns preus especialment econòmics, ja que la versió d’accés a la gamma (d’un total de tres) té un preu de 52.990 euros i des de la marca anuncien que vol competir amb la Classe V de Mercedes-Benz. En aquest punt l’aposta és clara, ja que el nou Staria no és un monovolum qualsevol. L’aportació tecnològica pel que fa al seu equipament és molt elevada. La versió Maxx de tracció davantera és la més bàsica amb els citats 52.990 euros, seguida per l’Staria Tecno de 54.990 euros i pel model 4×4 Style, que té un preu de 62.990 euros. Cal destacar que l’Staria és l’únic model que ofereix tracció 4×4 en aquest segment.

El motor és un 2.2 CRDi de contrastada reputació amb 177 CV de potència. No està electrificat, però tenint en compte l’objectiu d’aquest model es tracta d’una opció molt lògica. A més, disposa de tres modes de conducció: ECO, Normal i Sport, i la caixa és automàtica de vuit velocitats.

Compartir l'article

stats