Diari de Girona

Diari de Girona

Tot un univers del pneumàtic

Continental presenta les seves novetats en un esdeveniment global celebrat al circuit del Jarama

Tot un univers del PNEUMÀTIC

Els historiadors daten les primeres rodes l’any 3.500 abans de Crist, però no és fins al 1892 que Continental va crear el primer pneumàtic per a bicicleta. Des d’aleshores aquesta companyia alemanya ha invertit els seus esforços i beneficis a seguir millorant la qualitat, durabilitat i seguretat de les gomes.

Tot un univers del PNEUMÀTIC

El naixement de Continental Caoutchouc & Gutta-Percha Company es va establir a Hannover el 8 d’octubre de 1871, temps suficient per arribar a ser present en mercats tan amplis com el dels turismes, camions, motocicletes i vehicles especials. Una gamma en constant evolució i de la qual se’n van presentar totes les novetats a l’esdeveniment Univers Continental, celebrat al Circuit del Jarama.

Tot un univers del PNEUMÀTIC

Els pneumàtics són un element crucial en la conducció, malgrat el poc protagonisme queels hi concedim habitualment. Gràcies a la tecnologia i al desenvolupament de noves funcionalitats, les gomes que calcen els nostres turismes, motos o camions són més eficients, sostenibles i segures que mai. La millor manera de descobrir aquesta rellevància va ser participar en les activitats proposades, entre les quals destacaven la prova dinàmica de producte i les xerrades teòriques amb els experts de la marca.

En aquest esdeveniment vam poder ser testimonis de l’immens treball en innovació i desenvolupament que comporta el llançament d’un pneumàtic, sigui per al vehicle que sigui. I sobretot el caràcter innovador d’una empresa com Continental, que el 2007 va adquirir Siemens VDO Automotive AG per convertir-se en un dels cinc principals proveïdors de la indústria de l’automoció a nivell mundial. Aquesta darrera data és clau, ja que ens permet situar Continental com allò que és: un proveïdor d’innovació. Ens van posar com a exemple el nou Volkswagen ID.3, un cotxe 100% elèctric que està format per infinitat de dispositius desenvolupats per aquesta companyia. Parlem dels sensors, radars, unitats de control, pneumàtics, pantalla central, connexió a la xarxa i fins i tot del sistema d’aire condicionat i control de temperatura.

Per a tot tipus de cotxes i motos

D’entre totes les novetats presentades ara ens centrarem en la més recent i rellevant per al segment de les motos. El nou ContiRoadAttack 4 és un model que millora l’actual després de més de 17 anys al mercat. Com a novetat més destacada el ContiRoadAttack 4 estrena la tecnologia GripLimitFeedback, una solució interessant que serveix com a avisador del desgast i millora la tracció en revolts del pneumàtic. Per a la resta d’usuaris, Continental també ha desenvolupat una gamma de pneumàtics específica i molt completa. Començant pels ContiTrack (ideats per a circuit) i els ContiRaceAttack, un pas intermedi entre els ContiSportAttack i els slick de traçat. Fins i tot tenen versions per a l’off-road amb el ContiTrailAttack o els TKC, aquests últims centrats en oferir resistència i tracció a les superfícies més complicades.

Pels cotxes, Continental ha presentat la nova gamma SportContact7, amb un rendiment un 10% millor en circuit i una distància de frenada un 6% més curta. En aquest cas vam poder comprovar el comportament dinàmic i l’adherència de les SportContact7 calçades en models d’altes prestacions com l’Audi RS5, el Volkswagen Golf R, el Ford Mustang i fins i tot fer una volta com a copilots en un Lamborghini Huracán. El més significatiu, segons el pilot, és la capacitat de traccionar sense necessitat d’entrar a temperatura, una eficàcia ideal per sortir a fer rutes amb el cotxe durant tot l’any.

Si el que es busca és fiabilitat i durabilitat, els Continental UltraContact són l’opció més equilibrada. Ideats per a flotes i particulars, aquestes gomes es recomanen a països sense gaires canvis de temperatura.

El compost promet un llarg rendiment, combinant la màxima vida útil sense renunciar a un consum baix en combustible, poc soroll de rodament i seguretat. Estan disponibles per a llantes de fins a 20 polzades amb amplades d’entre 155 i 245 mm.

Compartir l'article

stats