Quiosc Diari de Girona

Diari de Girona

Dinamisme i EFICIÈNCIA

La renovada famÍlia Corolla estrena a Espanya la cinquena generació de la tecnologia híbrida

Dinamisme i EFICIÈNCIA

De l’èxit del Toyota Corolla hem escrit infinitat de línies, ja que per algun motiu és l’automòbil més venut de la història. Un recorregut temporal que va començar l’any 1966 i que ens porta fins avui, amb 12 generacions a l’esquena i més de 50 milions d’unitats venudes. Dades que estan lluny de ser suficients per a Toyota, una marca en constant evolució que escolta als seus clients. Aquesta relació bilateral és essencial per poder millorar els cotxes en funció de les necessitats del conductor, com ha passat amb aquest restyling del Toyota Corolla.

Dinamisme i EFICIÈNCIA

Els canvis estètics en aquesta actualització són molt discrets, amb algun retoc en els grups òptics i el patró de la graella frontal. També estrena un nou disseny de llantes de 16 a 18 polzades i tres colors nous: Blau Florida, Blau Mediterrani i Gris Grafit. A més, els models GR Sport equipen fars Bi-LED i s’estrena l’acabat GR Sport Premium amb l’opció d’equipar la suspensió adaptativa.

Dinamisme i EFICIÈNCIA

La marca japonesa ha centrat els seus esforços a complir les demandes dels seus clients, que exigeixen un millor comportament dinàmic del Corolla. Per això els enginyers de Toyota han treballat en la cinquena generació del sistema híbrid elèctric, que arriba per primera vegada a Espanya. Els motors tèrmics continuaran sent els mateixos d’1.8 o 2.0 litres, però amb retocs substancials en el suport elèctric.

Tal com ens han explicat des de Toyota, l’objectiu era millorar l’experiència del conductor i les prestacions sense disparar el consum i les emissions de CO2. Amb aquest repte al cap han redissenyat la unitat de control de l’energia (PCU) i el transeix, a més de dotar el Corolla d’una bateria de major capacitat sense augmentar-ne ni el pes ni la mida. Amb aquests canvis el model d’accés augmenta la seva potència elèctrica fins als 70 kW (+32%), de manera que registra una potència total de 140 CV (+14%) i un parell màxim de 185 Nm (+13,5%). Tot plegat es tradueix en un cotxe més ràpid i amb una acceleració de 0 a 100 km/h en 9,2 segons (1,7 menys que l’anterior). I el millor de tot: sense emetre ni un sol gram més de CO2.

El Corolla 2.0 reforça la seva embranzida amb 83 kW (un 4% més que l’anterior) i 206 Nm de parell (2% superior). Arriba a una potència de 192 CV, que no està gens malament per tractar-se d’un model Eco que emet 107 g/km de CO2 i accelera de 0 a 100 km/h en 7,5 segons.

Major connectivitat

Per tal de seguir millorant l’experiència del conductor i els seus acompanyants, Toyota ha fet alguns canvis a l’apartat de l’equipament tecnològic. Aquesta evolució del Toyota Corolla incorpora novetats a la pantalla central de 10,5 polzades (8 de sèrie), compatible amb Apple CarPlay i Android Auto sense fils. Els acabats intermedis i superiors equiparan la instrumentació digital de 12,3 polzades personalitzable amb dissenys Casual, Smart, Sport i Tough.

La marca també ha millorat els serveis de l’aplicació MyT, que ara permet utilitzar el telèfon intel·ligent per obrir o tancar les portes del cotxe, activar el climatitzador abans d’un viatge o activar els llums d’emergència si hem perdut el Corolla a un pàrquing. A tot això s’hi sumen nous sistemes d’ajuda a la conducció, entre els quals hi trobem el sistema d’assistència de sortida segura, l’avís de presència a les places posteriors i la supressió d’acceleració davant d’una situació crítica del conductor, entre d’altres que es podran actualitzar de forma remota.

L’oferta comercial encara no està completament assentada, però sí que coneixem els acabats disponibles per a les carrosseries Hatchback, Touring Sports i Sedan. El primer és l’únic que ofereix tots els nivells possibles: Business, Active Plus, GR Sport i Style Plus, amb el GR Sport Premium per a la motorització 2.0.

La més destacable és la GR Sport, que accentua el caràcter esportiu del cotxe gràcies a les llantes d’aliatge de 18’’, a un para-xocs posterior específic i a uns seients de tall esportiu amb el logotip GR brodat al reposacaps. L’Style Plus és el topall de gamma en elegància i tecnologia, deixant com a opció més recorreguda l’Active Plus per la seva excel·lent relació qualitat-preu. Els preus parteixen dels 24.200 euros per a la versió Hatchback de 5 portes.

Compartir l'article

stats