Volkswagen ID. Buzz

100% elèctrica, però fidel al concepte original

Volkswagen reinterpreta en clau elèctrica la mítica furgoneta T1, ja disponible en versió de passatgers amb cinc seients i fins i tot una versió comercial

100% elèctrica, però fidel al concepte original

100% elèctrica, però fidel al concepte original / Josep Viaplana

Josep Viaplana

Volkswagen ha presentat l’ID. Buzz, un vehicle que està cridat a convertir-se en una nova icona entre els elèctrics. Està disponible en dues versions: l’ID. Buzz de passatgers (63.560 euros) i l’ID. Cargo Buzz (58.200 euros). La furgoneta que ha arribat al mercat és la versió curta (4,7 metres de longitud, 1,93 d’altura i gairebé dos d’amplada) que té cinc places, però a principis de 2024 es podran ampliar a sis. Aleshores també arribarà la versió llarga (+25 cm), que podrà tenir fins a set seients, mentre que a finals de 2024 arribarà una versió 4x4 anomenada GTX.

Actualment només es pot escollir la ID. Buzz amb un motor de 150 kW (204 CV) i una bateria de 77 kWh. Això permet una autonomia de 418 km (414 a la versió Cargo).

Per recuperar energia el sistema admet plug & charge (connexió directa i càrrega) i potències de fins a 170 kW, de manera que en punts compatibles la bateria pot passar del 5 al 80% en 30 minuts.

Pel que fa al disseny, crida l’atenció al frontal el logotip i els fars LED, mentre que el lateral és net i disposa de llantes d’entre 18 i 21 polzades. Les portes poden ser automàtiques.

L´interior és net, diàfan, amb colors vius i acabats de molt bona qualitat. El silenci de marxa és total i en zones urbanes en destaca la maniobrabilitat, amb un radi de gir similar al d’un Golf (11 metres). Les places posteriors són molt àmplies especialment perquè no estan limitades per l’existència d’un túnel central. A més, la banqueta es pot desplaçar cap endavant o cap enrere 15 centímetres.

La digitalització està a l’ordre del dia, amb una pantalla petita per al quadre de comandaments i una altra de fins a 12 polzades per al sistema d’infoentreteniment.

Finalment, cal destacar que tecnològicament està molt equipada i compta amb sistemes d’ajuda a la conducció com el Travel Assist i el Park Assist Plus.

Subscriu-te per seguir llegint