Un model no ven més de tres milions d’unitats per tot el món per casualitat. Per a aconseguir-ho, el vehicle ha d’haver-se adaptat durant anys a les exigències del mercat i les necessitats dels conductors, erigint-se sempre com un referent en el seu segment. Són molt pocs els vehicles que han aconseguit aquest estatus i, sens dubte, el Citroën Berlingo està entre ells.
Afrontar l’electrificació és un repte majúscul per a totes les marques, però especialment per als fabricants que, a més de turismes, comercialitzen un altre tipus de vehicles, com el mateix Berlingo, una de les furgonetes més populars del món. Tot i així, Citroën no només ha electrificat al Berlingo per a siutar-lo, de nou, en el més alt del segment dels comercials 100% elèctrics, sinó que a més ha apostat fermament per la seva versió elèctrica, anomenada ë-Berlingo, fins al punt de convertir-la en l’única opció per al mercat de particulars, deixant en la gamma Berlingo Van, amb homologació N1 per als professionals, els motors tèrmics.
De fet, Stellantis ha fet efectiva aquesta estratègia a totes les furgonetes de les seves marques, també a Opel i Fiat, on compta amb una completa gamma elèctrica.
En contínua evolució
. Transformada el 2018 i renovada diverses vegades des de llavors, la furgoneta més venuda de Citroën presenta un disseny únic que la diferència dels seus competidors. Aspectes com la signatura lumínica a dues altures, els grups òptics LED integrats en els extrems del logotip de la marca, la vora arrodonida dels fars antiboira o els Airbump l’alineen amb el llenguatge estètic de la companyia francesa.
En la seva versió per a particulars, amb cinc o set places, l’ë-Berlingo destaca per la seva modularitat, amb tres seients abatibles individuals a les places posteriors. D’aquesta manera, la longitud de càrrega pot arribar fins als 2,70 metres, o els 3,05 metres per a la talla XL de la variant professional Berlingo Van, deixant una capacitat mínima en el maleter de 750 litres. Aquest disseny intel·ligent garanteix a més una excel·lent accessibilitat a la part posterior amb, segons la versió, porta gran, portes batents, portes laterals lliscants (Berlingo Van) i múltiples forats per a guardar objectes. En total, la seva càrrega útil aconsegueix els 1.000 quilos, 800 quilos en el cas del ë-Berlingo Van.
Amb el programa Citroën Advanced Comfort es proposa un habitacle dissenyat amb materials agradables al tacte i una acústica suau que ofereixi un espai interior suficient per a tots els seus ocupants. A més compta amb fins a 28 buits portaobjectes com la nova generació del sostre Modutop o la guantera Top Box.
Una gamma adaptada a cada conductor.
A Espanya, el Citroën Berlingo s’ofereix com ë-Berglingo, la seva versió elèctrica, o com Berlingo Van, la seva variant per a professionals. L’opció per a particulars està disponible en una única talla, mentre que el Berlingo Van permet triar entre la talla M o la XL, així com entre múltiples configuracions de l’habitacle, com la cabina Extenso o la Doble Cabina.
Totes les versions disposen de l’últim en tecnologies d’ajuda a la conducció amb fins a 18 funcions com el control de creuer, el regulador de velocitat amb funció Stop, l’assistent de descensos o el control d’estabilitat de remolc, entre altres. Quant a la connectivitat, enguany han estrenat una pantalla multimèdia de 8’’ en l’acabat Shine i una altra de 5’’ monocromàtica en els acabats més bàsics, Live i Feel. El sistema operatiu és compatible amb els telèfons mòbils més habituals i l’acabat Shine permet, com a opció, equipar Head-Up Display i càmera amb visió de 180 graus.
Eficiència dièsel i elèctrica.
Quant a les seves prestacions, l’ë-Berlingo disposa d’un motor elèctric sobre l’eix davanter de 136 CV (100 kW) de potència alimentat per una bateria de 50 kWh de capacitat en tots els seus acabats. Aquest propulsor li permet aconseguir una velocitat màxima de 135 quilòmetres i oferir una autonomia de fins a 280 quilòmetres, xifra que pot ascendir en entorns urbans.
Per a les versions tèrmiques, exclusives del Berlingo Van, les opcions passen per un BlueHDi dièsel de 100 o 130 CV de potència associats a una caixa del canvi manual de sis relacions, estant disponible el canvi automàtic EAT8 de 8 velocitats per al motor més potent. El seu consum oscil·la entre els 5,7 litres cada 100 km del primer motor i els 6,1 litres del segon amb caixa automàtica.
Amb aquesta proposta, Citroën aspira a continuar liderant el mercat de vehicles comercials, tant pels que aposten per la furgoneta com vehicle per al dia a dia, com per a aquells professionals que busquen fer el salt a l’electrificació o continuar apostant per la combustió per als seus treballs. El Citroën Berlingo Van part des dels 19,970 euros i el ë-Berlingo des dels 33.219 euros.