Cotxe de l’Any dels Lectors de Prensa Ibérica

Honda i Ssangyong aposten pels SUV amb el CR-V i el Torres

Les dues marques asiàtiques pugnen pel premi amb dos models amb els quals esperen fer-se forts en el segment més competit del mercat. CR-V i Torres, dos cotxes diferents, però amb grans opcions

Francesc Branchat

El Cotxe de l’Any dels Lectors de Prensa Ibérica i Neomotor està en la seva fase final. Dijous que ve,21 de desembre, es coneixerà el nom del guanyador de l’edició d’enguany. En aquesta tercera i últim lliurament en el qual presentem als candidats al premi del Millor Cotxe de l’Any dels Lectors de Prensa Ibérica, presentem a dos models que ofereixen una proposta trencadora, diferent i, abans de res, marcada per la tecnologia. Honda irromp en el premi enguany amb l’arribada del CR-V, un SUV que hereta el millor dels seus antecessors, mentre que Ssangyong proposa al Torres com a model disruptor, cridat a ser una bona recomanació per a qui busquen aventura sense renunciar a disseny i prestacions.

Més en gairebé tot.

La nova generació de l’Honda CR-V ha crescut en gairebé totes les seves cotes. Ara la carrosseria medeix 4,71 metres de longitud, 1,87 d’amplària i 1,67 d’altura mentre que la distància entre eixos arriba als 2,70 metres. Respecte a la generació anterior, la nova és 10,5 centímetres més llarga, un centímetre més ampla i 1,4 cm. més baixa.

Aquest increment de cotes repercuteix directament a l’interior i sobretot en l’amplitud de les places posteriors on poden viatjar còmodament tres adults encara que sobrepassin els 1’80 metres d’alçada. La segona fila de seients pot desplaçar-se longitudinalment 19 centímetres i d’altra banda aquests seients posteriors disposen de fins a vuit graus de regulació en inclinació.

També s’ha vist beneficiat el maleter, que ha augmentat la seva capacitat, encara que no és la mateixa per a les dues versions. En l’híbrid convencional és de 587 litres si la versió és de tracció davantera i de 579 litres en la de tracció total, mentre que en l’híbrid endollable és de 617 litres. La raó és que en l’e:PHEV la bateria se situa sota els seients i no sota el maleter com succeeix en l’e:HEV

El nou CR-V es posa a la venda amb dues motoritzacions. Ambdues incorporen el mateix motor gasolina 2.0 litres d’injecció directa que secundat per dos motors elèctrics que actuen d’impulsor i generador ofereixen una potència conjunta de 184 CV i sempre associats a una caixa del canvi automàtica.

La bateria de la versió híbrida té una capacitat de 1,1 kWh mentre que en l’híbrida endollable és de 17,7 kWh oferint una autonomia elèctrica de 82 quilòmetres en mesurament WLTP. El preu de venda parteix dels 51.545 euros fins als 62.760 euros de la versió més completa.

Disseny trencador.

El SSangyong Torres, per part seva, irromp en escena sent l’últim model que portarà el nom Ssangyong després del canvi de propietat de la companyia. Així, el Torres es presenta com un model únic i que presenta la nova singladura de la marca.

Amb unes dimensions de 4,70 metres de longitud, per 1,89 metres d’amplària i altres 1,71 d’altura, el Torres se situa entre el súper vendes compacte Korando i la punta de llança (per grandària) de la gamma SsangYong, el Rexton. Una grandària considerable que el posiciona en un mercat dominat per models de signatures prèmium, enfront dels quals el Torres compta amb diversos arguments per a fer-los front sense cap mena de complex.

A l’espera de l’arribada de la versió elèctrica més endavant i d’altres alternatives, la gamma del SsangYong Torres està composta per un únic motor de gasolina 1.5 GDI Turbo de 163 CV, les versions del qual 4x2 poden anar associades a un canvi manual o automàtic i fins i tot compten amb variants de GLP, mentre que les 4x4 sempre s’acoblen a una transmissió automàtica.

I tot això, amb preus que poden partir des dels 31.000 euros. Sens dubte, una opció a tenir molt en compte.