Saltar al contingut principalSaltar al peu de pàgina

Com no s’ha d’avançar mai un ciclista: l’error comú que et pot costar una multa i punts del carnet

Trànsit recorda que els ciclistes són un dels col·lectius més vulnerables a la carretera i que avançar-los malament pot comportar sancions importants

Com no s’ha d’avançar mai un ciclista: l’error comú que et pot costar una multa i punts del carnet

Com no s’ha d’avançar mai un ciclista: l’error comú que et pot costar una multa i punts del carnet / arxiu

Ja ens segueixes?Marca'ns com a mitjà preferit
Afegeix-nos a Google
Girona

Amb l’arribada del bon temps, cada vegada hi ha més ciclistes a les carreteres, especialment en zones de muntanya i en vies freqüentades per esportistes. Davant d’això, Trànsit insisteix en la necessitat de recordar com s’ha de fer correctament un avançament per evitar riscos innecessaris.

Fer aquesta maniobra de manera incorrecta no només posa en perill la seguretat del ciclista, sinó que també pot comportar una multa de 200 euros i la pèrdua de 4 punts del carnet.

Les tres normes bàsiques

A l’hora d’avançar un ciclista o un grup de ciclistes, hi ha tres regles essencials que cal tenir presents.

La primera és reduir la velocitat en la maniobra d’aproximació i mantenir sempre una actitud prudent.

La segona és deixar una separació mínima d’1,5 metres entre el vehicle i la bicicleta en el moment de l’avançament.

I la tercera és que, si la via té dos o més carrils, cal canviar de carril per fer l’avançament amb més seguretat.

La distància lateral és obligatòria

Un dels errors més greus és passar massa a prop del ciclista. La separació lateral mínima d’un metre i mig és obligatòria i s’ha de respectar en qualsevol tipus de via, també dins de nucli urbà.

No mantenir aquesta distància és precisament el comportament que Trànsit assenyala com a especialment perillós. A banda del risc evident per al ciclista, aquesta infracció comporta sanció econòmica i retirada de punts.

Els ciclistes també tenen obligacions

Els ciclistes, per la seva banda, han de circular tan a la dreta com sigui possible. Sempre que es pugui, han d’anar pel voral, si és transitable i suficient, o bé ocupar només la part imprescindible de la calçada.

Si no compleixen aquesta norma, també poden ser sancionats amb 200 euros.

Convivència i prudència a la carretera

La clau, al final, és la convivència entre vehicles. En el cas dels ciclistes, com que són especialment vulnerables, qualsevol maniobra s’ha de fer amb més marge, més distància i més paciència.

Respectar aquestes normes no és només una qüestió de multa: és una manera d’evitar ensurts i de fer la carretera més segura per a tothom.

Tracking Pixel Contents