28 de novembre de 2020
28.11.2020
Diari de Girona

L'ou al centre

Sempre en boca de tots, l'ou és un dels aliments més rodons: en truita, fregit, remenat, dur, són tantes les seves possibilitats com
els seus valors nutricionals. No obstant, l'ombra del colesterol ha limitat durant molt temps la seva presència en la dieta. Descobrim la veritat

28.11.2020 | 18:19
L'ou al centre

Segons explica Ángeles Carbajal, professora de Nutrició de la Facultat de Farmàcia de la Universitat Complutense de Madrid, l'ou juga un paper important en la dieta pel seu alt valor nutritiu, és gastronòmicament molt versàtil i compta amb una relació qualitat-preu excel·lent. A més, assenyala l'experta, és l'aliment amb més densitat de nutrients d'entre els que habitualment consumim. No obstant, la publicitat negativa que han rebut els ous n'ha limitat el consum no només entre els que han de controlar els seus nivells de colesterol sinó també entre la població general. El consum d'ou entre els espanyols se situa entre els 30 i els 40 grams al dia, és a dir, al voltant de mig ou per persona i dia ja que un ou pesa aproximadament 60 grams.

Aval científic

Segons assenyala Carbajal, no hi ha justificació científicament provada per limitar el consum d'ous en el context d'una dieta equilibrada i un estil de vida saludable. Per això, a més de sa i deliciós, s'ha de tenir en compte que no tots els ous del mercat són iguals. A més de gallines, hi ha altres aus que mereixen que tastem els seus òvuls.

Ous de guatlla: són molt petits i habituals a les mateixes botigues on comprem els ous de gallina. Certament són més incòmodes per al consum diari però són fantàstics de cara a la presentació d'un plat de pasta, com a adorn en amanides o fins i tot com la guinda d'una salsa sempre que estiguin prèviament cuits i pelats. No obstant, nosaltres els recomanarem com a tapa, ferrats, amb una base de tomàquet sobre un pa de sègol.

Ous d'ànec: són més grans que els de gallina i molt proteics. El seu gust és diferent i ¡no contenen ni carbohidrats ni sucre! Una manera una mica peculiar és menjar-se'ls com a Balut (embrió d'ànec en desenvolupament bullit), plat típic de Hoi An, al Vietnam.

Ous d'oca: cada ou d'oca equival a tres de gallina. Són més cars perquè les femelles no ponen diàriament i perquè no hi ha tantes granges d'oca com de gallines. Es poden encarregar en mercats i la millor recomanació és que els bullin i els servim per esmorzar amb una mica de sal. Són un immens plaer.

Ous d'estruç: pesen entre 1 i 2 kg (equivalents a uns vint-i-quatre ous de gallina). Són poc pràctics per les seves dimensions i es poden comprar per internet a: https://superhuevos.es/ comprar-huevos-avestruz/ (per uns 30 euros). Són de gust més mantegós i per això les truites tenen un color una mica més groc. La recomanació: truita d'ou d'estruç amb verdures fresques (en surten unes 10 racions).

Compartir a Twitter
Compartir a Facebook